היקלעות לחובות, בין אם כאדם פרטי ובין אם כבעלים של חברה, היא עסק קשה -הן מבחינה פרקטית והן נפשית. אחת הדרכים להתמודד עם חובות היא אפשרות להסדר חובות - כלומר, נקיטה בגישה של הפחתת החוב וצמצומו תוך מציאת פשרה עם הנושה/הנושים. הסדר כזה של חובות יכול למנוע את ההתעסקות הלא נעימה עם הוצאה לפועל וכמובן להוציא את בעל החוב לדרך חדשה וטובה יותר. כדי להגיע להסדר חובות, כדאי ומומלץ להתייעץ עם עורך דין להסדר חובות.

התפקיד של עורך דין להסדר חובות
מטרתו של עורך דין להסדר חובות היא לעזור לבעל החוב להגיע להסדר עם הנושה, לאפשר לו לצאת לדרך חדשה ונקיה מחובות ועיקולים, וכן להשתקם כלכלית ולחזור לשגרת החיים. בין היתר, עורך דין להסדר חובות יכול לפעול להסרת הגבלות, ביטול עיקולים, מחיקת חובות, איחוד תיקים, הסדרי תשלומים כמובן - הסדר החובות עצמם. 

ניתן לחלק את תפקידו של עורך דין להסדר חובות לכמה תחומים:

  • התמודדות עם הוצאה לפועל - עורך דין העוסק בתחום מעניק טיפול משפטי בתיקים הקשורים להוצאה לפועל, עבור יחידים ועבור חברות. תוך חשיבה יצירתית וניהול משא ומתן עבור בעל החוב, עורך דין מקצועי יידע לצמצם באופן נרחב את הנזקים, להסדיר את החובות ולהקטין את סכומם. 
  • הסדרי תשלומים - עורך דין מומחה בתחום יידע לנהל משא ומתן עם הנושים במטרה להסדיר את תשלומי הלקוח בצורה המתאימה ביותר עבורו, ולמנוע מצב של הליך חדלות פירעון מבעוד מועד. 
  • ביטול הגבלות ועיקולים - עורך דין להסדר חובות יידע להביא להסרת ההגבלות והעיקולים שחלו על הלווה בצורה מהירה ופשוטה, במטרה להשיב לחייב את שגרת החיים במהירות. כך, למשל, עורך הדין יכול לפעול לבטל הגבלות כמו הגבלות על רישיון הנהיגה, עיקול של חשבון הבנק או ביטול צו יציאה מהארץ. 
  • הפטר חובות - משרד עורכי דין מקצועי בתחום ילווה את הלווה מהשלבים הראשונים של ההליך ועד לקבלת צו הפטר, שניתן על ידי שופט בית המשפט ומסיים תהליכי פשיטת רגל. זהו הסוף הטוב שכל חייב מייחל לו, והוא מאפשר פתיחה של דף חדש מבחינה כלכלית. 

השלבים מול עורך דין להסדר חובות
בשלב הראשון, עליכם לפנות בהקדם לפגישת ייעוץ. מומלץ לחפש עורכי דין שמתמקצעים בתחום של הסדרי חובות ופשיטות רגל. לשם כך, בקשו המלצות ממשפחה ומכרים או חפשו המלצות והתרשמויות ברשת ברשת. 

בשלב השני, תיפגשו להערכת המקרה וייעוץ ראשוני מול עורך הדין שיבחן את המקרה שלכם לעומק, יסביר לכם מה אפשר וצריך לעשות ומהם הצעדים הבאים, המותאמים באופן ספציפי לכם ולמקרה הייחודי לכם. פעילות מקצועית תוביל אתכם לדרך חדשה ונקייה בזמן קצר.