פרשת "המשחק הגדול": אחרי 28 ימי מעצר איש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, החשוד בשורה ארוכה של עבירות חמורות בהן מרמה, הונאה, סחר בבני אדם והבאת אדם לזנות, ישוחרר מחר (שלישי) למעצר בית בן 30 ימים בערבות של מיליוני שקלים, על מנת לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה. 

כזכור, בשבוע שעבר הוארך מעצרו של חוגג בשישה ימים בהסכמת פרקליטיו, שנאלצו להיענות להצעת המשטרה להאריך את מעצרו במטרה לבצע השלמות חקירה, בהתאם להחלטת בית המשפט משבוע שעבר. במשטרה מעריכים כי בשתי הפרשות קיימת תשתית משמעותית לביסוס החשדות נגד החשוד. נציין כי החקירה מתנהלת בליווי צמוד של הפרקליטות וכי בהמשך, ככל הנראה, יוגשו נגדו כתבי אישום חמורים.

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בטוחים כי התיק רשם התקדמות משמעותית, בשני התיקים - התיק הכלכלי, שכולל עבירות כלכליות בהיקף של כ-270 מיליון דולר, וכן התיק של עבירות המין והמוסר. בכסף הזה, לטענת המשטרה, חוגג עשה בין היתר שימוש לשדל נשים לזנות ועבירות מין כשהוא קיבל שירותי מין בתמורה לתשלום עשרות ומאות אלפי שקלים. 

על מנת להשתחרר למעצר הבית, חוגג התבקש להפקיד ערבות עצמית על סך של 10 מיליון שקלים, לצד ערבות מצד ג' על סך של 20 מיליון שקלים. כזכור, מדובר בפרשה חמורה בעטיה מיוחסים לחוגג חשדות לעבירות חמורות כמו מרמה, הונאה, גניבה בידי מורשה והלבנת הון וכן עבירות בתחום המין והמוסר, בהן סחר בבני אדם והבאת אדם לזנות.

חשוב להבהיר כי התפנית המשמעותית בחקירה, שתחילתה ב–2019 עם קבלת המידע הראשוני, נרשמה באוגוסט 2021 שעה שלידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הגיעו מסמכים, מתלוננות וחומרים נוספים שחיזקו ואימתו את החשדות נגדו. עוד נציין כי חוגג אמור להשתחרר ממעצר, אחרי הפקדת ערבויות בסך מיליוני שקלים ומעצר בית ממושך למשך 30 יום במטרה להימנע משיבוש החקירה.

גורמים במשטרה המעורים בפרטים מציינים כי לנוכח פרסומים שונים אודות קריסת החקירה כי זכותו של הציבור לדעת, וטובת הציבור ובעיקר נפגעי העבירות, יש נפגעי עבירה בחקירה הכלכלית ויש נפגעות עבירה בעבירות של מין ומוסר. לדבריהם, מדובר בחקירה מבוססת ויציבה מבחינת טיב החשדות.  

"התיק הזה נולד בחשד לעבירות כלכליות, יאח"ה לא הייתה מנהלת חקירה של עבירות מין ומוסר", סיפרו הגורמים. "פתחנו את החקירה ברגע שהבנו שישנם מספר חשודים שעומדים לעזוב את הארץ כדי להינצל מאימת הדין וזה תוך כדי ניהול החקירה בתיק הכלכלי".

הם הוסיפו וסיפרו כי "היחידה למדה את התיק תוך כדי תנועה בשל סוג העבירות. הוא רווי במושגים ומונחים בינלאומיים ומדובר בתיק הונאה סבוך וחמור מאוד, שהיקפו 290 מיליון דולר בארבעה מיזמים והתשתית הראייתית נגדו מתחזקת מידי יום. בפרשה זו ובחקירת עבירות מין ומוסר בוצעו ארבעה חיקורי דין בשלוש יבשות, אולם עדיין אי אפשר לסנכרן בין תיק ההונאה לתיק מין ומוסר. אנחנו יכולים לציין כי בשני התיקים רשמנו התקדמויות משמעותיות".

גורמים במשטרה מוסיפים: "בתיק הכלכלי אנחנו מתחזקים בחשדות לעבירות מתחום הגניבה, הונאה ומרמה, עבירות מס ואנחנו נעשה הכל לסיים את התיק בהקדם האפשרי. תיק עבירות המין מוסר מתגבש גם הוא, אולם לא הצלחנו עדיין לסיימו בפרק הזמן שהקציב בית המשפט". 

אותו גורם הוסיף כי "מאחר וגם עבירות המין הוא תיק מאד מורכב וכבר גבינו עדויות מעשרות נשים שנפגעו מהחשוד. מדובר בעבירות מתחום השידול, הבאת נשים לארץ לצורך מתן שירותי מין וזנות, צעירות שצולמו ללא ידיעתן והתמונות שלהן הופצו".

"ישנם מקרים שבהם לא זכינו לשיתוף פעולה מאותן קורבנות ואנחנו מכבדים את רצונן שלא להתעמת עם החשוד בבית המשפט. אנחנו מכבדים אותו אבל לא נפסיק את החקירה אלא נמשיך למיצוי הראיות. נגבו עדויות גם מנשים נפגעות עבירה. השחרור למעצר בית אינו מעיד על עוצמת התיק אלא מאפשר לנו להמשיך בחקירה".

לפי אותו גורם במשטרה, "12 נשים שהן נפגעות עבירות הסכימו למסור תלונה ויעידו בבית המשפט על עבירות מתחום השידול. עבירת השידול היא עבירה מורכבת ואנחנו נצטרך לבחון את כל אחת מהעדויות של נפגעות העבירה האם זה מתייחס לקבלת תמורה בשל בעיה כלכלית. אנחנו בטוחים שמהכספים שהושגו בפרשות הכלכליות".

הגורם הוסיף כי "הקשר בין התיקים הוא בל ינותק ואותו חשוד לא בוחל באמצעים ללא גבול כשהוא צד נשים באמצעות הרשת החברתית לצורך שידולן לקבלת שירותי מין בתמורה לתשלום. מדובר בשיטת פעולה עבריינית תוך ניצול הקורבנות ואנחנו מנסים לדייק כל מקרה לגופו, זהו רצף עבירות שנמשך שנים. לפחות בשלושה מקרים שיש לנו מתלוננות נעשו עבירות מין ללא הסכמה. נדגיש ונציין כי עד לשלב הזה אין אנשי עסקים הקשורים לפרשה זו". 

כזכור, אלו כל סעיפי עבירות המין והמוסר בהם נחשד חוגג: איסור צריכת מעשה זנות מקטין, החזקת מקום לשם זנות, פרסום והצגת תועבה, בעילה אסורה בהסכמה, הבאת אדם לידי מעשה זנות, הבאת קטין לסמים מסוכנים, איסור אלכוהול לקטינים, מעשה סדום, סחר בבני אדם, מעשה מגונה, גרימה לעזיבת המדינה לשם זנות, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות.  

עורכי הדין משה מזור ועמית חדד המייצגים את חוגג מסרו בשבוע שעבר כי "על מנת למצות את החקירה בעניינו ולהביא לסיומה, סוכם בין הצדדים על הארכת מעצר נוספת של שישה ימים. אנו מברכים על החלטת המשטרה לשחררו בתום תקופה זו. משה חוגג ממשיך לשתף פעולה עם חוקריו ומאמין ובטוח בחפותו".