עדותו של ניר חפץ, עד המדינה בתיקי נתניהו, נמשכה גם הבוקר (רביעי) בבית המשפט בירושלים. במהלך החקירה הנגדית, שבוצעה ע"י עו"ד בועז בן צור, פרקליטו של רה"מ לשעבר. התייחס עד המדינה למספר נושאים.

עדכונים שוטפים

15:00: ברעם: "אותי מעניין מה היכולת לפרסם יותר מהרגיל דווקא בוואלה?".
חפץ: "בוואלה היה לי קשר אישי למר אלוביץ'', ובמידה מסוימת עם ישועה". 
ברעם: "בחסות הקשר עם אלוביץ' יש לך יתרון?".
חפץ: "זו היתה הסיבה היחידה ליתרון היחסי שהיה לי בוואלה, כי זה היה אתר עוין. ב-NRG או ישראל היום היה יותר סיבות". 
ברעם: "מהיכן נובע היתרון היחסי?"
חפץ: "בגלל היחסים, ובגלל הדברים שאלוביץ' הבהיר לי על המחויבות שלו למר נתניהו".
בן-צור: "אבל ההנחה היא שגם בוואלה הדברים האלה שאתם שולחים אמורים להתפרסם".
חפץ: "יש סיכוי שהיו מתפרסמים גם בלעדי, אבל ההיגיון של התגבור, זה בכך שאם אני מפנה את תשומת ליבו של מר אלוביץ', זה מאותת שזה חשוב לבנימין נתניהו, ואז תהיה תשומת לב יתרה בוואלה לתת לזה מקום חשוב או לא לפספס את זה. זה בהיגיון שלנו".
ברעם: "אמרת שיש עוד כלי תקשורת נוספים שאתה מתגבר".
חפץ: "ישראל היום, ערוץ 20, 0404, NRG ו-וואלה. הם הקבועים שקיבלו את הדברים האלה".
בן-צור: "ואתה שולח באופן רחב בכלי תקשורת רבים".
חפץ: "נכון, לעיתים בגלל שאני מוכר בכלי תקשורת לפעמים אני יכול להוסיף את מאקו לזה, אבל ברירת המחדל זה האתרים שציינתי".
בן צור: "בוא נסכים שאם זה ניוז, נשלח ופורסם רחב ולרוב באותו פורמט אז אין ערך מוסף להיכרות עם אלוביץ' ועם ישועה".
חפץ: "אני לא מסכים עם זה. מאחר ו-וואלה היה עם DNA עויין אז שם היה צריך את ההשגחה והדחיפה".

14:59: בן צור: "מהניסיון המקצועי שלך, המשטרה/פרקליטות מדליפים?".
חפץ: "בוודאי. כשהייתי עורך 7 ימים הגיע כתב עם התיק המשטרתי השלם של משה קצב, עוד לפני שהחומרים היו אצל משה קצב או הסניגורים שלו".

חפץ נשאל על שורת הדלפות שהוצגו בפניו, והשיב: "כל התקשורת רוצה לדעת מה יקרה- יהיה הסכם, לא יהיה הסכם. יש תחרות אדירה. המשטרה היא מונופול של מידע, כל מה שהיא תיתן יתפרסם כמו שהיא נותנת אותו. אין ספק שהמידע יצא מהמשטרה.

בבית המשפט הוצגה ידיעה - "עדות חפץ ב'פרשת המעונות' נחשפת". חפץ הגיב: "זה אירוע מכונן מבחינתי. זאת ההדלפה שהייתה לי הכי קשה כי ידעתי שהגיעה מרשויות האכיפה. התחושה שהמדינה מדליפה שברה אותי. אתה לבד והמדינה גם יורה לך בגב. במשך ימים לא יצאתי מהבית".

14:35: בן צור: "האם שמת לב שחלק מהריענון שלך בפרקליטות פורסם בכלי התקשורת?"
חפץ: "שמתי לב לשני פרסומים". 
בן צור: "אתה לא הוצאת כלום?"
חפץ: "לא דיברתי עם אף עיתונאי על החקירות שלי, אני בעד שיחקרו את תופעת ההדלפות".

13:06: השופט ברעם: "אולי אדוני יכול לקבץ מספר פריטים יחד, ולשאול לגביהם את העד. זה קצת חוזר על עצמו".
בן צור: "כתב האישום חוזר על עצמו".

12:12: חפץ: "יזמתי מפגש בבית ספר בין שרה נתניהו לליהיא לפיד, שהייתה אז אשת ראש האופוזיציה. זה אירוע שנועד לחזק את התדמית שלה. כמובן שנתניהו יודע על זה, אבל יש דברים שהוא סומך עליי והיא לגמרי אדם עצמאי. היא גם מבינה תקשורת בצורה עמוקה"

11:53: חפץ: "זה לא שפעלתי בשמה של שרה כדי לשנות דברים בביטחון המדינה, זה להכניס עוד שתי תמונות, דברים כאלה. יש לה (לשרה) בקשות חריגות בכללי המשחק של כלי התקשורת".

11:44: חפץ - בתיעוד מתוך החקירה שהוקרן באולם: "אם מדובר במקרה של בקשה של שרה, אז יש מצב שאשתמש בשם של נתניהו כדי שיפרסמו 2-3 תמונות".
חפץ באולם ביהמ"ש: "אני עומד מאחורי הדברים. לפעמים, במקרים של בקשה משרה בנושאים שלה, השתמשתי בשם של ראש הממשלה כי לא אומרים ׳לא׳ לבקשה של ראש ממשלה".

10:48בן צור: "חשבת למה עצרו אותך ל-15 ימים בתנאים שתיארת, אם כל מה שעשית זה להעביר הודעות דוברות?".
חפץ: "לא היה לי שום אמון בחקירה הזאת, היא לא הייתה צריכה לבוא לעולם. בהודאות במשטרה סימנתי הודעות בכתום וצהוב (אילו הודעות שלחת לוואלה ואילו לכל כלי התקשורת). דעתי לא הייתה נוחה מזה, מה שסימנתי לא משקף זיכרון אלא הערכה, לפי דרכו של עולם (מתוך התבססות על היכרות עם עולם התקשורת)".

10:28: עו״ד בן צור: "נתניהו אדם זהיר, מחושב, ממדר".
חפץ: "מאוד ממדר. אצל נתניהו לכל אחד יש את המגירה שלו. בנושאי רגולציה - אני לא נמצא אצל בנימין נתניהו, אני לא במגירה הזאת. כל אדם פועל אצל ביבי רק במגירה שלו. יש מעט מאוד אנשים שהיו קרובים מאוד אליו, למשל ארי הרו בזמן מסוים, שיכלו להיות קצת יותר רב משימתיים, אבל גם הם לא ידעו הכל".
בן צור: "איזה פעילויות שלה (של שרה נתניה) יח"צנת?
חפץ: "כל מיני תמיכות בגופים חוץ פרלמנטריים או גופי שקרובים לליבה כמו ניצולי שואה, קשישים, חיילים בודדים או ילדים חולי סרטן. אחרי בחירות 2015 זה היה עיסוק מרכזי שלי אצל משפחת נתניהו. יש גם הרבה נגטיב על המשפחה שצריך לעצור.
השופט ברעם: "באיזה מידה נתניהו היה מודע לפעילות הזו?"
חפץ: "הוא מודע לחלוטין וזה מאוד עמוק בהוויה שלו. הוא מעורב בזה לחלוטין כבעלה, במשפחה שלהם יש הרבה ערבות הדדית. הוא די מנסח את זה בעצמו. אני ראיתי את הקשר בניהם. יש הרבה מאוד אגדות על זה, אבל אפשר לומר רק דברים יפים על הקשר ביניהם. הוא באמת אוהב אותה וערב לה".

10:19: חפץ: "נתניהו חשב שכל המתקפות על שרה הן בגללו, וראה בכך מחוייבות אישית לשפר את התדמית שלה".

10:11: חפץ: "ראיתי בחומרי החקירה שישועה מכר לאלוביץ' שדחפתי את טיפנבורן לתפקיד מנכ״ל התקשורת. זה שקר מוחלט, לא היה ולא נברא, סתם בחישות. נדהמתי, ראיתי שגם מומו (פילבר) כעס עלי על הדברים וכינה אותי רדיואקטיבי. ישועה חפר קבר והסית את כולם נגדי. שום קשר למציאות".
בן צור: "החשבת את שרה כאישה חכמה"
חפץ: "חשבתי שהיא כזו ואני חושב שהיא כזו. לשרה נתניהו יש כישורים והרבה מאוד תכונות יפות, שלא באות לידי ביטוי בכלי התקשורת, וגם כשפעלתי לכך עשיתי זאת בלב שלם".
בן צור: "אמרת שאתה מעריך אותה, שהיה לכם קשר קרוב אישי ומצוין. שהתייחסה אליך תמיד כמו נסיך".
חפץ: "הכל נכון. הקושי הרגשי הכי גדול שלי בלחתום על הסכם עד מדינה חוץ מהמשפחה שלי היה שרה נתניהו. קושי רגשי אדיר".

10:00: חפץ: "יש פער מדהים בין כמות הגולשים שלו לבין השפעה אמיתית שהייתה כמעט לא קיימת. לא הייתה הלימה בין כמויות הגלישה של וואלה לבין יכולת ההשפעה שלו, היכולת של וואלה להפעיל מהלכים היא כמשקל נוצה. לדעת נתניהו, זו חשיבות כלי התקשורת: שני הערוצים המסחריים, גל"צ, רשת ב, גלובס, כלכליסט, דה מרקר, הארץ, ידיעות אחרונות ו-Ynet. ישראל היום נמצא חד משמעית לפניהם. אישית, עבור לבנימין נתניהו אישית גם ערוץ 20 נמצא לפניהם, לפניהם אז הם (וואלה) מקום 14. ישועה עשה הרבה פעולות כדי לתרגם את כמות הגלישה להשפעה - בנה אולפן ודברים נוספים. וואלה לא היה אפילו בין עשר כלי התקשורת המשפיעים בישראל. זאת הייתה גם התפיסה של נתניהו".

9:52: ‏חפץ על מסמך שנדרש להעביר לנתניהו: "אלוביץ' אמר שזה נייר שאפשר למצוא אותו בגוגל, אז לא חשבתי שאני עושה משהו שעלול להיות לא חוקי. הרגשתי לא בנוח עם זה, אבל לא הרגשתי שאני עושה משהו לא חוקי".

9:47: בן צור: "תאשר שלא אתה ולא נתניהו מעלים על הדעת שיש פניות בעניינים של סיקור בכלל, וגם בוואלה. לא מעלים שיש פגם שלכם מול כלי התקשורת בכלל ומול וואלה".
חפץ: "אני יכול להעיד על עצמי, ממש לא חושב שיש פה איזה שהוא פגם. כשאתה מגוייס להיות מנהל מטה ההסברה של הליכוד, אתה מחויב לעשות הכל כדי לנצח בבחירות. זה שאני שומע מאלוביץ' שהאתר ככה או ככה, זה לא אכפת לי ואני משקף לנתניהו. אם וואלה הוא בעדנו אז יופי. טוב מאוד".

9:37: חפץ תקף את ישועה: "אני רואה מולי התנהלות של מנכ"ל שאין לו שום קשר לאינטרסים של האתר. כל כולו מגויס לי. ההתכתבויות בין ישועה להרצוג ושקד מנוגדות באופן מוחלט לאינטרס העסקי והמערכתי של וואלה. זאת אג'נדה פרטית של ישועה. התנהלות של מנכ"ל שמנוגדת לחלוטין לאינטרס של המערכת".