ראש קהילת "שובו בנים", אליעזר ברלנד, שוחרר היום (רביעי) ממאסרו, מסיבה מנהלית. אלפים המתינו לבואו של ה"רב" סמוך לבית הכנסת של הקהילה. בשירות בתי הסוהר (שב"ס) נערכו כבר משעות הבוקר לשחרורו ואף ביקשו את סיוע המשטרה בביצוע חסם בין ההמונים בין בית הסוהר. זאת, על מנת לאפשר את המשך הפעילות בבית הסוהר, בכניסה וביציאה ממנו. 

אחד מחסידיו של הרב, אמר בריאיון ל-TPS כי "הקהילה חיכתה לו קרוב לשנתיים. הרב היה 430 יום בכלא, מתוכם רוב הזמן, 380 יום, בלי משפט ובלי הרשעה. הפרקליטות ניצלה את זה. אנחנו רוצים לנהל משפט, אבל לפרקליטות אין כלום, הפרקליטות ניצלה את מעמדה ואילצה אותו בשל מצבו הרפואי לחתום על עסקת טיעון, גם במקרה של 2016 וגם במקרה הנוכחי, זה מעולם לא הוכח מבית המשפט. כל התיקים של ברלנד מבוססים 'הוא אמר והיא אמרה', הכל שטויות, המצאות מנופחות. אנחנו גם מוחים בתוקף על פסיקת השופט, הרב שוחרר אחרי שנה וחודש ללא הרשעה, הוא כתב את זה בפסיקתו, זה דבר שפוגע בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. השופט פסק את זה יחד עם כל החברים המושחתים שלו בבית המשפט העליון".

חסידיו של אליעזר ברלנד, עם שחרורו ממאסר (צילום: שלו שלום/TPS)

כזכור, בחודש אוקטובר הורשע ברלנד בקבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום, עבירות מס והלבנת הון ונידון ל-18 חודשי מאסר, מהם נוכתה תקופת מעצרו. ברלנד עסק במתן שירותים שונים (פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית) תמורת תשלום בעת שעמד בראש קהילת 'שובו בנים'. מהאישום עולה כי הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, ברלנד העסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש. 

תגובת עורכי הדין לשחרורו של הרב ברלנד עו״ד עמית חדד, נועה מילשטיין ואביחי יהוסף מסרו: ״אנחנו שמחים שבעקבות ההסדר שהגענו אליו מול הפרקליטות לאחר מאבק עיקש, הרב ברלנד יוצא היום ממאסר אחרי חודש וחצי בלבד. הרב ברלנד נמצא במצב בריאותי רע מאוד וסברנו שבמצבו כלל לא נכון היה לנהל נגדו הליך פלילי. אנחנו מאחלים לרב ברלנד החלמה מלאה״.

לאחרונה שמו של "הרב" ברלנד עלה לכותרות פעם נוספת, בעקבות מעורבות חסידיו בפרשת רצח והיעלמות של שני בני אדם בשנות ה-80. אחד החשודים בפרשה הוא חתנו של ברלנד, אשר על פי החשד בהיעלמותו המסתורית של הנער ניסים שטרית בשנת 1986, וברצח נהג המונית אבי אדרי בראשית שנות ה-90.

בתוך כך, משפטו של ברוך שרביט, הנאשם ברצח ניסים שטרית יצא הבוקר לדרך בבית המשפט המחוזי בירושלים. לפי דיווח בוואלה!, אחיו של אבי אדרי, יצחק אדרי, צעק לעברו בתום הדיון: "רוצח".