סטאז'ר להוראה, כבן 50, נחקר היום (חמישי) במשטרה בחשד לביצוע מעשה מגונה במקום ציבורי, לעיניה של תלמידה הלומדת במוסד החינוכי באזור השרון. בתום חקירתו, המורה שוחרר ללא תנאים מגבילים.

לפני ימים אחדים מסרה התלמידה בבית הספר דיווח אודות אותו אירוע חריג לכאורה, שבו לטענתה מורה מקצועי הנמצא בתקופת הסטאז' שלו, בדרכו לבצע הסבה מקצועית להוראה, ביצע מעשה מגונה בגופו לפניה. 

בבדיקה שערך בית הספר, לא נמצאו עדויות נוספות למעשה, גם לא תיעוד אחר שמחזק לכאורה את טענת התלמידה. אולם במקביל הוגשה תלונה במשטרה על ידי התלמידה ואמה, נגד המורה, והבוקר כאמור הוא נחקר. 

במשרד החינוך בדקו גם הם את האירוע, ובשלב הזה לא ברור עדיין עתידו של המורה בהסבה בבית הספר. יצויין כי המורה החשוד לא הגיע למוסד החינוכי לא אתמול וגם לא היום, וכי בית הספר שלא מכיר לטענתו בעיות מצידו של אותו מורה מקצועי, בוחן את צעדיו בנושא.

מקרה נוסף באזור השרון

בתוך כך, בחטיבת ביניים באזור השרון התקבל דיווח אודות שיח בוטה מצד מורה למתמטיקה כלפי תלמידות אותן הוא מלמד. על פי הדיווח, שהתקבל ממספר תלמידות המורה פנה אל התלמידות החמיא להן לכאורה על חזותן.

מהעדויות עולה כי המורה אמר לאחת התלמידות "יש לך שיעור יפה", ולתלמידה אחרת: "אני יכול לבוא אלייך הביתה לשיעורים פרטיים כדי שתצליחי במבחן".

בעקבות הדברים נקרא המורה לבירור והובהר לו כי מדובר בשיח בוטה שאינו מתאים לתחום החינוך ובודאי שלא לבית הספר שאליו הוא משתייך. לאחר שהפנים את הדברים, נמנע בית הספר מלנקוט צעדים כנגד המורה.

ממשרד החינוך נמסר לעניין זה כי "הבטחת מוגנות תלמידות ותלמידים מהווה עקרון יסוד, ולאור זאת המשרד נוקט בכל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח שמירה על עקרון חשוב זה. אשר למקרה, יובהר כי המשרד התייחס אל התלונות בכובד ראש, ולכן עם קבלתן בית הספר דיווח למשרד אודות הפרטים, ומיד החלה בדיקה יסודית של הטענות. הבדיקות כללו סקירה דקדקנית של ההודעות במכשירים הניידים, שיחות עם התלמידות המתלוננות ושיחות עם תלמידים בבית הספר. סיכום ממצאי הבדיקה הצביעו על שימוש באמירות שאינן הולמות מעמדו של איש חינוך, אך לא היה בהן אופי מיני או הטרדה מינית. לנוכח זאת, עניינו של המורה טופל במישור בהיבטים המנהליים והפדגוגיים".