חודש וחצי אחרי שנכלא בבית הכלא ה"רב" אליעזר ברלנד, הוא שוחרר אמש ממאסר מטעמים מנהליים. אחיו של ניסים שטרית, הנער שנרצח לפני כשלושים שנה, על פי החשד בידי אנשי קהילתו של ברלנד, שוחח היום (חמישי) עם רון קופמן ב-103FM. "יש להכריז על 'שובו בנים' כארגון פשע", קרא, "הפרקליטות ממאנת להשתמש בחומרים שאספתי לאורך השנים ולעשות זאת".

שטרית סיפר על מאבקו בפרקליטות שלא למנוע מברלנד לתת את הדין בעניינו בתיק, בשל ההתיישנות, ואמר: "שכרתי שני עורכי דין לצורך המטרה הזו, אנחנו לקראת פריצת דרך שנצליח לבטל את נושא ההתיישנות של רצח אחי". הוא הוסיף כי לאורך השנים אסף ממצאים נגד חברי הקהילה, לרבות סחר בסמים ונשק לכאורה, כמו גם זיוף מסמכים, לטענתו.

בנוסף, טען כי דבר שחרורו של ברלנד נודע לבני משפחתו הודות לכתבים ולפיסות מידע שקיבלו, אך לא באופן רשמי. "לא שיתפו איתנו פעולה בפרקליטות, ואכן יצא מכתב לשר לביטחון פנים, מכתב בהול שלנו. הוא קיבל אותו ולא עשה דבר".

הוא הוסיף כי "נציבת אין בתי סוהר טענה כי אין מקום בבתי הסוהר, וגם היא קיבלה את המכתב וחתמה על השחרור המנהלי כי עמית חדד כנראה מגיע לו צל"ש, סגר את העסקה הזו מזמן. העסקה נסגרה כשברלנד הודה במעשיו של התיק הכלכלי ושם נגזר 18 חודש וכנראה היה סעיף סודי שעכשיו התגלה - שברלנד ישוחרר מוקדם יותר משליש על ידי מנהלי כי הוא מסכן, הוא חולה, ולא מרגיש טוב והכול. זה מה שהתגלה לנו אתמול, שפרקליטות ירושלים ניסתה לעצור את זה ולא הצליחה ופרקליטות תל אביב שחתמה על הסכם עמדה על כך שזה יקוים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.