המשטרה פתחה בחקירה בעקבות מסרון SMS שנשלח אל חברי קהילת הלהט"ב, ובו דברי נאצה ואיחולים למוות. ההחלטה לפתוח בחקירה התקבלה בעקבות מספר תלונות שהוגשה על ידי חברי הקהילה, וכן על ידי הרב חיים אריה חתם, מי שחתום כביכול על אותה הודעה ובה הכחיש את מעורבותו וביקש לאתר את החשוד שהפיץ הודעות כזב בשמו.

בהודעה, עליה חתום כביכול הרב חיים אריה חדש, בשם ישיבת "אור אלחנן", הוא קורא לכאורה לקהילת הלהט"ב לחזור בתשובה ולעבור גיור לאמונה ובמידה ולא יעשו כך, יגורשו מהארץ או ימותו.

"אתה להט"ב ולכן אתה משומד. מגיע לך עונש חמור, מוות וגירוש מהארץ. תבוא לישיבת אור אלחנן כדי לחזור בתשובה. נשמח שתעבור גיור לאמונה. תשלח הודעה לוואטסאפ...או לטלגרם... לעזרה. הרב חיים אריה חדש", נכתב בהודעה.

באגודת הלהט"בים הביעו בתרעומת על ההודעה שנשלחה לטענתם לאלפים מחברי הקהילה הגאה וטענו כי מדובר בהסתה מרושעת הפוגעת בציבור גדול. "אנחנו קוראים וקוראות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בנושא ומבקשים לדווח למרכז הדיווח של האגודה במידה וקיבלתם את ההודעה", נמסר. 

כאמור, הרב חיים אריה חדש, שבשמו נחתמה ההודעה, הגיע אתמול לתחנת המשטרה במרש הרוסים והגיש תלונה. בתלונה ציין כי קיבל את הידיעה מעיתונאים והוא חש עצוב על כך שהפיצו הודעה בשמו ובכללותו הינה מרבה שנאה בעם.