בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח הבוקר (שלישי) יום נוסף של דיונים במשפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. עד המדינה, ניר חפץ, ממשיך בעדותו בתיק 4000, והפעם הוא נחקר בחקירה נגדית על ידי ז'ק חן, עורך דינו של בעלי אתר וואלה! לשעבר, שאול אלוביץ'. בין היתר נשאל חפץ על המסמך שהעביר מאלוביץ' לנתניהו, ולדבריו נגרס על ידי רה"מ לשעבר.

14:30: עו״ד ז׳ק חן הפנה את חפץ לפגישה בביתו של שאול אלוביץ׳ מה-27 בדצמבר 2016, ומחיקת הוואצאפים והאסמסים. חפץ אישר כי בחקירותיו אכן טען כי נהג למחוק הודעות ווטטסאפ, והסביר: "כל התכתבות שיכולה הייתה להיות כותרת בתקשורת - נמחקה תוך יום. גם התכתבויות עם עיתונאים נמחקו". בנוסף, סיפר חפץ כי חתם על הסכם עד מדינה מתוך שיקולים תועלתניים, ולא מתוך הכאה על חטא לעניין שוחד או תיווך לשוחד. על גופי האכיפה אמר: ״לא היה לי אמון במערכת האכיפה, וגם לא היום״.

14:00: בחקירה הנגדית מתברר מהלך חקירתי חמור ופסול. חפץ טען שהיה רצף פגישות סביב מסמך הנוגע לרשות להגבלים עסקיים. החוקרים רצו למקם את הפגישה בנובמבר 2014, וזימנו אותו לחקירה ב-26.7.2018. הם אמרו לו שהם רוצים לרענן את זיכרונו ואז הקרינו לו קטע חקירה שלם מיום 5.3.2018, שבו מדובר על אירועים מסוף 2014, אבל לא אמרו לו שהקטע מתייחס לתאריכים שנוגעים לפגישה אחרת ולתחילת הקשר עם אלוביץ׳ ואינו מתייחס לפגישות הנוגעות למסמך של רשות ההגבלים העסקיים".

11:20: המשך החקירה הנגדית עוסקת בתקופת סוף 2014, בה מסתמן כי הולכים לבחירות והתקשורת נערכת ועורכת סקרים. עו״ד חן מציג התכתבות בין יצחק הרצוג לאילן ישועה, וחפץ מאשר בבית המשפט שבקשתו של הרצוג להוריד סקר היא בקשה חריגה. חפץ: ״הוא מתאם איתו מועד ביצוע סקר. זה מאוד חריג שמועמד לראשות ממשלה מתאם עם עורך אתר עיתוי של עריכת סקר״.

עוד הוצגה לחפץ התכתבות ערב הכרזת ההליכה לבחירות, בין הרצוג לבין ישועה. חפץ : ״הם מתאמים ביניהם איך לא ליצור אנטיגוניזם אצל העורכים שמכניסים להם את דף המסרים של הרצוג. איך להעביר את זה לעורכים, שהם ממילא אוהדים את בוז׳י. הם ממש מתאמים איך להעביר את זה לעורכים בוואלה״. 

לאחר מכן שאל עו״ד חן על נסיבות יצירת הקשר בין חפץ לבין אלוביץ׳. חפץ מתאר את הנסיבות, והשופט ברעם שואל: ״אבל מה נתניהו אומר לך בפגישה? למה הוא שולח אותך לאלוביץ׳? מה הסיבה שהוא אומר עושה את זה?״. חפץ: ״מאחר ובנימין נתניהו זו דרכו, להיות בקשר עם הבכירים ביותר בכלי התקשורת, ואנחנו לפני בחירות, אז הוא רצה שאיש הקשר שלי יהיה מר אלוביץ׳״. חפץ גם חוזר על דבריו בחקירה שלפיה לא הייתה העברה של שום מסר בפגישה הזו".

10:25: בתשובה לשאלה כיצד הוא מסביר שלא אמר את זה בכל 3000 עמודי החקירה אמר חפץ שאין לו הסבר, אבל מכל מקום הוא לא ייחס לכך שום משקל כי כאמור זה עניין שגרתי. עו"ד חן: ״בכל חקירותיך ובכל 3000 אלפי עמודי החקירה שלך, לא אמרת על עניין גרסת המסמך. שמענו על זה לראשונה פה. נשאלת שוב ושוב ושוב, אתה נשאל שאלות קונקרטיות, על כל פגישה ופגישה, וגם בהשלמת החקירה, עוברים איתך על מה שמעניין אותם׳ ואין זכר לאירוע הוצאת הסיכה והגריסה״. חפץ: ״לא יחסתי לזה משמעות כי מבחינת נתניהו היה ברור שהוא יגרוס את זה״. יש דברים שהם בכתב ידו שיכול להיות להם ערך. גם אם זה הנאום הכי איזוטרי. 

השופטת רבקה פלדמן: ״אתה אומר את זה עכשיו מתוך זיכרון? (חפץ: הפעם מתוך זיכרון״) ״אז למה לא מצאת לנכון לתאר שהוא גרס?״. ברעם: ״אנחנו יודעים מה משמעות המונח גריסה למה לא אמרת את זה בחקירה הראשית?״ חפץ: ״לא ייחסתי לזה משמעות. ראוי היה לומר את הדברים כבר אז״. 

10:20: השופט בר-עם לחפץ: "כולנו מכירים את המשמעות של גריסה, האם לא היה נכון לציין בחקירה הראשית את התוספת - שזו רק פעולה טכנית?" חפץ השיב: "לא חשבתי על זה באותו רגע, אבל היה ראוי לומר". בחקירת המשטרה, חפץ לא אמר שנתניהו גרס את המסמך, אלא שהוא הניח אותו על השולחן. רק בחקירתו הראשית בבית המשפט הוא ציין את הגריסה".

10:05: עו"ד חן שאל על המסמך שהעביר חפץ מאלוביץ' לנתניהו, ולדבריו נגרס על ידי נתניהו. "בחקירתך סיפרת שכשנתת למר נתניהו מסמך הוא קרא אותו, הוציא את הסיכה וגרס. סיפרת פה בחקירה הראשית. אצל נתניהו בלשכה יש מגרסה באופן קבוע". חפץ: "יותר מזה. יש לו תודעה לנושא שכל דבר בכתב ידו יכול למכור את זה או להיכנס לכל מיני ספרים. בנימין נתניהו כל דבר הוא גורס. גם אם הייתה שם רשימת מכולת, גם אותה הוא היה גורס. לא ייחסתי לכך חשיבות".

09:30: חפץ נשאל על הרקע להחלטתו להפוך לעד מדינה.הוא התייחס לקטע מעדות אלוביץ׳ שהקרינו לו החוקרים בתחילת המעצר, בו הוא מעיד ומתאר פגישה שהתקיימה ביניהם: "אמרתי לעצמי איך זה יכול להיות שאני פה לויאלי, לא מספק גרסה, והוא פשוט מכר אותי. לא אומר שהוא מכר, ככה הרגשתי במעצר".

09:15: עו״ד חן מדגים באמצעות התכתבות עם אילן ישועה מה-8 במרץ 2016, שעליה הסביר חפץ  כי אמר לישועה שצריך למחוק כי הם יכולים להיות מביכים. חפץ: ״אני דובר של ראש ממשלה, כל דבר יכול להיות כותרת. זה לא היה מתוך מחשבה שזה אולי יום אחד יגיע לחקירה״. חן: ״ויש גם דברים מאוד אישיים, פרטיים, יש דברים מביכים״. חפץ: ״כן כן, זה כולל גם את המשפחה הזו של הדברים הפרטיים, שאין להם שום דבר חוץ מזה שזה לא נעים שיהיו בחוץ״.

09:00: המשך החקירה הנגדית של חפץ עוסקת בפגישה בביתו של שאול אלוביץ׳ שהתקיימה ב-27 בדצמבר 2016, ומחיקת הודעות הוואטסאפ והאס אם אס. עו"ד חן: "סיפרת שבאותו ערב נכנסת לבהלה וביקשת את הפגישה שהיא נטו ביוזמתך. העדת גם בחקירה ופה בבית המשפט אמרת שאתה נוהג למחוק וואטסאפים״. חפץ אישר לעו"ד חן את הדברים שאמר בחקירותיו במשטרה לפיהם לא תיאם גרסאות עם אף אחד. חפץ: ״למה הייתה הבהלה הזו, כי ברגע שמזמנים אותי ללהב, זה מספיק כדי שאני אאבד את הפרנסה, מתוך ההבנה שאין לי שום אמון בחקירה הזו ושהיא לא צריכה לבוא לעולם ולא היה לי לאן ללכת ובגלל זה הלכתי לאלוביץ׳״. חן: ״מחקת מעצם העיסוק שלך״. חפץ: ״כל התכתבות שיכולה להיות כותרת בתקשורת נמחקה תוך יום. גם התכתבות עם עיתונאים אני מוחק״.