השר לשעבר הרב שלמה בניזרי, הורשע בקבלת שוחד, הפרת אמונים ובשיבוש הליכי משפט. משה סלע, מי שהיה עד המדינה המרכזי בפרשה, הודה כי הוא שיקר במהלך נתינת עדותו. בשיחה שקיים היום (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM התייחס בניזרי לעדות השקר שהרסה את חייו וכן למשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

"אין לו שום סיכוי. כמעט אף אדם לא יוצא משם זכאי", אמר בניזרי על סיכוייו של נתניהו במשפט מתנהל בימים אלו, והוסיף: "מספר ההרשעות בישראל נע בין 99-98 אחוזים, האחוז הקטן שיש לו לצאת כמעט אפסי. כל התיק של נתניהו זה עתיד מערכת המשפט בישראל. לי במשפט היו המון נקודות אור, היינו באופוריה, לא האמנתי שאני אורשע אחרי כל מה שהוכחתי. לכן כשביבי נתניהו רואה נקודת אור אני אומר לו – אני לא רוצה שהוא ירד מהבמה הפוליטית אבל אני אומר אין לך שום סיכוי. כל מי שמתקשר אליי ואומר ללכת על עסקה או על משפט אני אומר תחסוך מיליונים ועוגמת נפש ותשיג עסקה. עדי מדינה הם שקרנים, נוכלים, שרוצים להציל את עורם - זה דבר מושחת".

במענה לשאלה האם עד המדינה נגדו חזר בו לאחרונה השיב השר לשעבר: "זה לפני ארבע שנים, אבל בשבוע שעבר היה עוד מפגש. הוא בא אליי לבית, הסכמתי לקבל אותו ועשינו סולחה והוא חזר על המילים שהוא חטא ושיקר בהשפעה ובלחץ הפרקליטות שהביאו אותו עד לפת לחם. לא הייתה לו בררה ולכן אמר מה שאמר כשהוא מדגיש בפניהם שלא עשיתי כלום".

לדבריו, "העד המרכזי במשפט זה משה סלע. החקירות התחילו ב־2001 ורק ב־2004 או 2005 הוזמנתי לחקירה כי רק אז חתמו איתו על הסכם עד מדינה. עד אז לא היה להם תיק, היה רק אחרי שהם שברו אותו. אני זעקתי לכל אורך הדרך שהאדם משקר ולא היה מי שישמע אותי. צעקתי שאני חף מפשע, הם טענו שהוא נתן לי כספים, 95 אחוז מתיק השוחד נמחק ונשארו כמה עשרות אלפי שקלים שהוא הלווה ואני החזרתי והיה וויכוח האם החזרתי או לא כשבכלל לא היית שר. קיבלתי שנה וחצי, ערערו לעליון, זה עבר לארבע וישבתי שנתיים וחצי".

בניזרי המשיך: "כמה עדי מדינה אתם מכירים מאז קום המדינה שטענו שהם שיקרו? אני לא מכיר אחד כזה. מה הייתה תגובת הפרקליטות? הם אמרו הוא ידוע כאחד שמפריז בדבריו. זה מה שטענתי במשפט, שהוא לא דובר אמת. כשהיה לכם נוח דאגתם שהוא יהיה עד מדינה והיום אתם מתעלמים? למה אני לא הולך למשפט חוזר? הלכתי לעו"ד חימי והוא אמר יש קייס טוב שתקבל משפט חוזר, רק דע לך העלויות הן של מיליונים והשאלה היא האם יש לך אמון במערכת המשפט. אין לי, האמון שלי הוא אפס".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm