בית המשפט לענייני משפחה בחדרה פסק במחלוקת בין זוג גרוש, כי יש לאפשר חיסון של ילדיהם הקטינים - למרות ההתנגדות של האם לחיסוני קורונה.

בהחלטת השופטת יפעת שקדי שץ, נכתב כי "במקרה בו ההורים חלוקים בדבר ענין הנוגע לטובתו של קטין ההכרעה תתקבל על ידי בית המשפט או על מי שימצא לנכון. במקרה בו בית המשפט נדרש לבקשה להורות על ביצוע טיפול רפואי עליו לבחון, בהסתמך על חוות דעת רפואית, האם מדובר בטיפול רפואי הדרוש לשמירת שלומו הגופני או הנפשי של הקטין; יש לשקול את רצונו של האדם; חשיבות הטיפול ונחיצותו; דחיפות הדברים והפגיעה באורח החיים לעומת הסיכוי לשיפור באיכות חייו".

"כאשר מדובר בביצוע חיסון שגרתי שהומלץ על ידי משרד הבריאות אין צורך בחוות דעת רפואית כדי להכריע האם ביצוע הטיפול הרפואי דרוש לשמירת שלומו הגופני או הנפשי של הקטין", נכתב. בית המשפט ציין כי הוא ער לטענה שחיסון נגד נגיף הקורונה "אינו שיגרתי", אך יחד עם זאת, "הטענה נדחית לאור המלצות משרד הבריאות, המהוות, לשיטת בית המשפט, חוות דעת כדין".

עוד צויין כי "על אף הקושי הנלווה למשך הזמן הקצר בו ניתנים החיסונים והחשש הנובע מהמהירות בה אושרו החיסונים, מדובר בחיסון שקיבל את האישורים של הרשויות הרלבנטיות ועל כן התייחסות אליו כאל חיסון שגרתי מבססת עיגון משפטי לכך שלא נדרש להוכיח את טענותיו של צד המבקש לחסן את הילדים באמצעות תמיכת עמדתו על ידי חוות דעת, כפי שקבעו בתי המשפט בעניינים שפורטו".