היום (רביעי) התחדש משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עם יומה האחרון של החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ. מי שחקרה את חפץ היא עורכת הדין של איריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה לשעבר בבזק ועו"ד מיכל רוזן, עוזרת הפרקליטה. 

12:00: הסתיימה החקירה הנגדית של ניר חפץ בתיק 4000. המשפט יתחדש בשבוע הבא.

10:50: חפץ העיד כי יאיר היה כל היום במעון ראש הממשלה והדליק את שרה. "הכעס שלה מאוד לא נעים ומי שמפיץ ומתסיס את הכעס זה יאיר", אמר.

10:32רוזן עוזר עוברת לתקוף את הטענות בכתב האישום בנוגע למינויים בוואלה.

חפץ על מינויו של אבירם אלעד (לשעבר עורך של אתר החדשות): "ישועה היה בלחץ לגייס את אלעד ולהעביר את המינוי. הוא פונה אלי כי הוא לא יכול להעביר את המינוי באופן רשמי".
רוזן: "לא נכון, הוא כבר העביר אותו באופן רשמי בדירקטוריון".
חפץ: "כן אבל הוא מתאר מצב"?

חפץ לא מצליח להסביר מדוע מעולם לא אמר את המשפט: ״מה, הם לא מבינים שהאתר שלהם?״.
חפץ: ״אני לא יודע למה לא אמרתי את זה לפני 4 שנים״.
רוזן: לא במשטרה, לא בחקירות, מעולם״.
חפץ: ״גם במשטרה אמרתי אמת, וגם פה אמרתי אמת. נדמה לי שאמרתי את זה בריענון, לא?״. 
רוזן: ״לא. פעם ראשונה רק פה בבית המשפט״. 

עוד עולה מהחקירה הנגדית כי למרות שמינויו של אבירם אלעד לעורך וואלה עורר מורת רוח רבה אצל שרה נתניהו, הוא נותר בתפקידו כעורך וואלה עד שב 2018 החליט לעזוב.

10:10: חפץ: "אני גם לא מרגיש בנוח לנתח את האישיות של יאיר, אם אפשר לדלג"

רוזן: "סגנון ההתבטאויות שלו (יאיר) יכול להגיע למקומות מאוד בוטים, למשל אבא שלי סידר לאבא שלך"

חפץ: "מאוד"

רע: "יכול להיות שלהתבטאויות אין כיסוי"

חפץ: "לקרוא לערוץ 12 ערוץ חיזבאללה אפשר לומר שאין לזה"

10:07: חפץ באמירה דרמטית על איריס אלוביץ׳: ״אני מזועזע כמוך שהיא יושבת פה״

אמירה דרמטית של עד המדינה ניר חפץ בעניינה של איריס אלוביץ׳: ״כל מה שקשור בגברת אלוביץ׳ לא קשור בהחלטה שלי להיות עד מדינה. אני מזועזע כמוך שהיא יושבת פה״. עוד לפני כן שאלה רוזן: ״בחקירה במשטרה אמר שבקשת שרה שיפגש עם פילבר בעניין אלוביץ׳ היתה חייבת להיות אחרי שהכיר את איריס (27/12/16). 

חפץ אישר שבמשטרה אמר אמת. מדובר באמירה חשובה שכן גם זה הוא מחוץ לתקופת כתב האישום. עוד הוצגה לחפץ אמירתו במשטרה שהתבקש להעביר את המסר הכועס שלפיו שרה ביקשה ממנו להעביר לאלוביץ׳ שהם לא חברים יותר, הייתה במחצית 2017. הרקע: כעסה של שרה נתניהו על מינוי אבירם אלעד שהיה בסוף 2016 ונותר בתפקידו למורת רוחה.

רוזן: ״את האמירה הזו אתה מיקמת בחקירות שלך מיקמת בשנת 2016 ואפילו 2017, וזה אחרי כל הכתבות של אמיר טייג על כל העניינים הרגולטוריים״. 

09:53: חפץ אישר בבית המשפט: הכיר את איריס אלוביץ׳ לראשונה רק בלילה של ה-27 בדצמבר 2016.

תחילתה של החקירה הנגדית של ניר חפץ לפרקליטתה של איריס אלוביץ׳, עו״ד מיכל רוזן עוזר, עסקה בלוחות הזמנים ובמועד הראשון שבה הכיר את איריס אלוביץ׳. 

רוזן: ״אתה אומר בחקירה ״הפגישה התקיימה בבית אלוביץ ואני עד אז לא הכרתי את איריס אלוביץ׳. במשטרה אמרת אמת?״.
חפץ: ״לגמרי״.
רוזן: ״וזה משקף זיכרון אותנטי כי אתה מספר שאתה זוכר שזו פעם ראשונה שאת מכיר אותה כי ״לא היה לך נעים מבעלת הבית״. 
חפץ השיב, ״נכון״, והוסיף: ״איריס היא לא הייתה רלוונטית וגם הייתה מאוד פסיבית. היא רק הקשיבה. היא לא תרמה לשיחה במאומה. זו האמת״.

בחקירה הנגדית הוצגו אמירות נוספות של חפץ בחקירותיו במשטרה שבהן אישר זאת. על הפגישות שבהם השתתפה איריס חפץ אמר שוב: ״איריס אלוביץ׳ זה רק אחרי ה-27 בדצמבר 2016״.

איריס אלוביץ' בבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)
איריס אלוביץ' בבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)

09:43: עו"ד מיכל רוזן, עוזר פרקליטתה של איריס אלוביץ': "רוב המוצגים לא אגיש, שיחות והתכתבויות, זה יהיה ברמת הבודדים, היה נראה לי נכון לאור סוג החומרים".

רוזן: "אתה העדת בחקירה הראשית, שאחרי הבחירות ב 2015, המשקל של יאיר נתניהו בסביבה של נתניהו גדל מאד. ואז הסברת בחקירה, שהיה תהליך שלאורכו, התפיסה שלך..."
חפץ: "מזווית שלי".
רוזן: "מדברים איך אתה תפסת את הדברים".

חפץ: "מה שאני אומר, יאיר (נתניהו) השתלט לחלוטין, השתלט לחלוטין. על מדיניות ההסברה של אביו, דחק הצידה את הצוות המקצועי, כולל אותי, גם אנשים נוספים שכיהנו".
רוזן: "במקום אחר בחקירה, הגדרת את עצמך כ'קורבן יאיר'".
חפץ: "חשבתי שגורם נזק אדיר לאביו ולמדינה".

רוזן: "אמרת שחקירה שענית לטעמו של יאיר, יאיר נתניהו ביקש שלא לחשוף את שמו..."
חפץ: "כלפי אלוביץ' אמרתי, אנשים כמו אילן ישועה, הייתי מנסה להסתיר את הקלון שהוא מנהל את ההסברה של הסביבה של אבא".

רוזן: "מקומות שרואים פניה שלך, יכול להיות שמקור הפניה יאיר נתניהו, כי מול אילן ישועה, לא גילית"
חפץ: "שאלה טובה. התשובה, בעניינים של יאיר עברתי דרך אבא שלו. זה חייב להיות מסונכרן עם בנימין נתניהו".

חפץ: "לגבי ישועה - אם זה עניינים של יאיר, אז ברור שאומר יאיר. עניינים אחרים, אם רגיש או שנוי במחלוקת, או חשוב, או פוליטי, אז ברור שעברתי דרך בנימין נתניהו ואז יכול להיות שלא אומר יאיר, ואם זה עניין איזומטרי, שטות, ואז יכול להיות שלא עברתי דרך בנימין נתניהו ואז מסתיר שזה יאיר".

חפץ: "שאלתי את יאיר אם מתכוון ללכת ללמוד, אמר לא, אני מתכוון ב-3 השנים הקרובות להשקיע בלהשגיח על אבא שלי. הוא מראש תכנן להשגיח על המדיניות של אבא שלו. אמר לי. עלייתו (יאיר נתניהו) כגורם משפיע בתחום ההסברה, בתחום המדיניות וכגורם משפיע על החלטות.."

כזכור, אתמול נחקר חפץ בחקירה נגדית על ידי ז'ק חן, עורך דינו של בעלי אתר וואלה! לשעבר, שאול אלוביץ'. בין היתר נשאל חפץ על המסמך שהעביר מאלוביץ' לנתניהו, ולדבריו נגרס על ידי רה"מ לשעבר. בין היתר אמר חפץ כי "בנימין נתניהו כל דבר הוא גורס. גם אם הייתה שם רשימת מכולת, גם אותה הוא היה גורס. לא ייחסתי לכך חשיבות".

כמו כן, הוצגה לחפץ התכתבות ערב הכרזת ההליכה לבחירות, בין יצחק הרצוג לבין אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר. חפץ : ״הם מתאמים ביניהם איך לא ליצור אנטגוניזם אצל העורכים שמכניסים להם את דף המסרים של הרצוג. איך להעביר את זה לעורכים, שהם ממילא אוהדים את בוז׳י. הם ממש מתאמים איך להעביר את זה לעורכים בוואלה״.