שר הפנים לשעבר, יו"ר מפלגת ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, חתם היום (רביעי) על הסדר טיעון עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. על פי ההסכם, דרעי ישלם עד כ-200 אלף שקלים, יורשע בשתי עבירות מס ללא כוונה ויתפטר מהכנסת.

מוקדם יותר השבוע פורסם כי ההתפטרות מהכנסת אינה דרישה של מנדלבליט אלא יוזמה של דרעי. בכך למעשה הוא מייתר את הדיון בשאלת הקלון. כך, הוא מאמין, הוא יוכל להישאר יו"ר ש"ס ולשלוט במפלגה, ויוכל בהמשך להיבחר לכנסת הבאה ואף להתמנות לתפקיד שר - אם יצלח את משוכת בג"ץ. 

כזכור, היועמ"ש הודיע לפני כחודש על החלטתו להגיש כתב אישום בגין עבירות מס נגד יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי. זאת, לאחר השימוע שנערך לו. כבר בינואר הודיע מנדלבליט כי הוא שוקל להעמיד את דרעי לדין בכפוף לשימוע. כעת, לאחר שלא השתכנע לשנות את החלטתו במהלך השימוע, צפוי מנדלבליט להודיע באופן רשמי על העמדתו של השר לשעבר לדין עד סוף השבוע. 

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על הסדר הטיעון המקל שנחתם עם ח״כ אריה דרעי: ״שעות לאחר שפנינו ליועמ״ש בבקשה לשקול שוב את פרטי ההסדר המקל שפורסמו בתקשורת, התבשרנו על חתימת ההסדר. מדובר בהסדר טיעון מביש אך טרם מאוחר מדי לדרוש קלון על מעשיו של דרעי כך שלא יוכל לשוב לזירה הציבורית. מספיק עם הנחות הסלב. דווקא בשל כך שדרעי הוא נבחר ציבור - גם מבחינת ערכית חייבים להחמיר איתו ולוודא שלא יוכל לשוב לכהן בכנסת בעתיד. חייבים להטיל קלון״.