בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) מאסר עולם על אלירן מלול, שהורשע ברצח מיכל סלה ז"ל. כאמור, בית המשפט הרשיע את מלול ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה בביתם שביישוב מוצא, באוקטובר 2019. לפני כשלושה חודשים ביקש מלול לשנות את חומרת האישום נגדו לרצח באחריות מופחתת. זאת על בסיס כך שטען להתעללות מצידה של סלה, וליחס לא הולם מצד בני משפחתה.

בפתח שלב הטיעונים, עמד אלירן מלול ואמר: "הייתי שמח לו הייתי יכול להחזיר את הגלגל לאחור ולמנוע את הטרגדיה הקשה והנוראית הזו, אבל לצערי אני לא יכול. אני רוצה להתנצל בפני הוריה של מיכל, ולך מ' שלי. כואב לי מאוד שאת גדלה לתוך הטרגדיה הקשה הזאת, אבל אני בטוח שיהיו לך הכוחות להיות אישה מדהימה. אבא אוהב אותך ותמיד יהיה איתך. אני יכול להגיד לכם שאני מאוד שמח שליאת וירדן, אחות של מיכל, מגדלים את הילדה שלי. תודה וסליחה".

השופטים לפני הקראת עונשו של אלירן מלול (צילום: שלו שלום/TPS)
השופטים לפני הקראת עונשו של אלירן מלול (צילום: שלו שלום/TPS)

לילי, אחותה של מיכל פנתה לאלירן מלול: "חסכתי מבית המשפט את הסיפורים הקשים. הרסת לה את החיים. הסבירו לנו שילד קטן שעבר דבר כזה מאשים את עצמו. זה מה שילד קטן מבין".

אלירן מלול ענה: "הייתי רוצה להסביר לך אבל אני לא יכול".

לילי השיבה: "אני מניחה שזה לא מזיז לך בכלל. לא אכפת לך מילדה קטנה בת שמונה חודשים. אפילו לא טרחת להגיד לנו מה היא ראתה. לא יודעים אם היה לה אוכל. אתה קר לב. עד היום לא סיפרת לנו מה היה בזירה. אכפת לך רק מעצמך. לא אכפת לך ממיכל".

עוד אמרה לילי: "בחרנו כמה אפיזודות בדגש על הבת של מיכל תינוקת בת שונה חודשים שהייתה שם 17 שעות ואיך החיים נראים אחרי. סיפרתי שבאותו יום שקברנו את מיכל בלילה, לא הצליחה להירדם. ליאת וירדן לא הצליחו להרדים אותה וליאת ניסתה להניק אבל כבר לא היה לה חלב. הגיעה לניחום אבלים אישה מניקה וליאת ביקשה ממנה להניק את התינוקת ורק כך היא נגמלה. רק לחשוב איזו גמילה אכזרית הייתה לתינוקת מהנקה. גם שנה אחרי הרצח הילדה הייתה מתעוררת בצעקות 'אמא אמא אמא' וליאת אחותי רצה אליה וחיבקה אותה, אבל הילדה פערה עיניים הסתכלה לצדדים והמשיכה לצעוק לאמא".

"שנתיים אחרי הילדים במשפחה פרצו את סכר השתיקה הפנימי והחלו לשאול שאלות ששורפות את הלב. ישבנו איתם כולם לשיחה ובסיומה החלטנו שהגיע הזמן פעם ראשונה לבקר את הקבר של מיכל והלכנו כל המשפחה גם הבת של מיכל. וכשהגענו לקבר הקר כל ילד וילדה הניחו אבן וענף ורק הבת של מיכל שעוד לא בת השלוש הניחה שם ציור וצעצוע שלה שהיא בחרה".

"זו המציאות שאנו במשפחת סלה חיים איתה, אני לא מאחלת לאף אדם לחוות את כאב השכול. וכל המשפחה נרתמה לפורום מיכל סלה כדי להציל את מיכל הבאה שלא יהיו עוד משפחות שכול. כי אפשר לזהות את הסימנים ואפשר לקבל ייעוץ. אני קוראת לכל מי ששומע אותנו אם יש סימני שאלה או תחושת בטן, אם יש ספק אין ספק, ולפנות לקבלת עזרה לפנות, לפנות, ולפנות למומחית אלימות במשפחה. התמיכה שקיבלנו מכל עם ישראל ומהקהילה עזרה לנו להזדקף מהאפר ולהסתכל לרוצח בלבן של העיניים וכולנו רתומים לנצח את האלימות בתוך הבית".

לילי בן עמי אחרי מתן גזר הדין לרוצח מיכל סלה (צילום: צילום: שלו שלום/TPS)

פרקליטות מחוז ירושלים הגיבה לגזר הדין בעניינו של אלירן מלול: "בית המשפט גזר היום על הנאשם אלירן מלול עונש מאסר עולם בעקבות הרשעתו ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה ז"ל. הנאשם רצח באופן אכזרי את מי שהייתה רעייתו, אישה צעירה ואם לתינוקת. אנחנו מחזקים ומחבקים את בני המשפחה ומקווים שתוצאת המשפט תחזק ותקדם את המאבק בתופעה הקשה של רצח נשים בידי בני זוגם".

השופט ארנון דראל אמר: "כבת 32 הייתה מיכל סלה ז"ל בעת שהנאשם גדע את חייה. אישה צעירה זו, אם לילדה בת חודשים אחדים שאהבה מאוד, הייתה מוקפת במשפחה רחבה וידידים רבים שאהבו והעריכו אותה. בטרם עת באו חייה של מיכל אל קיצן, כשברקע המעשה, קנאתו חסרת הגבולות של בן זוגה, וחוסר יכולתו להשלים עם ההחלטה להיפרד ממנו. למרבה הצער, אירוע זה אינו נדיר. נראה כי קצרה ידן של הרשויות מלהתמודד עם עבירות אלימות במשפחה, ובתוך כך עם התופעה הנוראה של רצח נשים בידי בן זוגן. דבר לא יחזיר את שאיננה עמנו עוד".

מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים, ורדית דנציגר, בתגובה לגזר הדין של אלירן מלול, רוצח מיכל סלה ז"ל: "הפיצוי שקבע בית המשפט של רבע מיליון שקל לבתו, לא יכול לפצות לעולם על לקיחת החיים של מיכל סלה ז"ל ועל הגורל שגזר על ביתם, לחיות ללא אימא. אפילו ההתנצלות שלו, לפני הקראת גזר הדין, הייתה מהשפה החוצה, אל החוץ - הוא הקריא זאת מהכתב כשלא היה מסוגל אפילו לדבר מהלב ולהשמיע התנצלות כנה ואמיתית. טוב ששופטי בית המשפט לא התרשמו מכך וגזרו עליו את העונש המרבי הקבוע בחוק".

כאמור, ב-3 באוקטובר 2019, לאחר השתתפותה בסדנה להעצמה נשית, שבה סלה לביתה, שם השגיח מלול על בתם המשותפת. בהמשך אותו לילה, סמוך לשעה 01:20, תקף אותה בעת שהייתה בחדרה של בתם ופצע אותה בראשה. מלול הצטייד בסכין מטבח, גרר אותה מחדרה של הילדה בעודה מדממת אל מחוץ לחדר, שם דקר אותה כ-11 פעמים תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה מפניו. לפי כתב האישום, עקב דקירותיו, לנוכח פצעיה הרבים, נגרם לה אבדן דם נרחב והיא מתה כתוצאה מהלם תת נפחי. במעשיו המתוארים הוא "גרם למותה באכזריות מיוחדת" הבאה לידי ביטוי בתקיפתה בנוכחות בתה התינוקת, תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה.