אמש נחשף ב"חדשות 13" כי פרשת 'משחקי חברה', הידועה גם כפרשת "אייל גולן והקטינות" עשויה להיפתח מחדש, שבע שנים לאחר שנסגרה בהרשעתו של אביו – דני ביטון. המתלוננות ט' ונ' הגישו תלונות חדשות נגד מספר מעורבים חדשי בפרשה לכאורה, וחשפו כי בידיהן פריט לבוש שלא כובס ולדבריהן נעשה בו מעשה פלילי. עורכת הדין אושרת קירמה המייצגת את המתלוננות ויועץ התקשורת של הזמר, חיים גריידינגר, שוחחו על כך הבוקר (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM והציגו את עמדותיהם. 

עו"ד קירמה סיפרה כי הגישה מכתב לפרקליטות בו פורטו "לא מעט ראיות חדשות - פריט לבוש שיכולים להיות עליו ראיות פורנזיות ונשים חדשות שפנו ועדות לדברים שהיו אז". לדבריה, יש לפתוח את התיק מחדש. "מדובר על תלונות נגד 10 גברים שלא נחקרו בפעם הקודמת. חלקם היו ידועים בזמנו למשטרה וחלקם לא", אמרה והוסיפה, "התלונות החדשות עומדות בעינן, מנותקות מבחינת החקירה מהחקירה הקודמת".

על הקושי בניהול חקירה מספר שנים לאחר המקרים, אמרה כי דווקא כעת יהיה הדבר יותר פשוט, מאחר שבעבר חבורת הגברים הייתה מלוכדת יותר. "היכולת שלהם לשבש הייתה יתר טובה ובנוסף, הבנות לא היו מיוצגות", הסבירה. היום יש לט' ונ' גב מאחוריהן יש מי שאוסף אותן מחזיק אותן ומלווה אותן, מה שלא היה בעבר", הוסיפה. 

יועץ התקשורת של אייל גולן, חיים גריידינגר, הגיב לדברים ואמר: "אני חושב שבמקרה הזה אנחנו עוסקים בצוות משפטי שפחות מאמין בעבודה משפטית ויותר בעבודה תקשורתית. אם הם היו מאמינים שיש משהו בטענה שלהם - לא היו הולכות אתמול ב־20:00 בערב ומפרסמים את זה באולפנים. אם אתה מאמין שיש לך ראיה חשובה שיכולה לפתוח את כל הפרשה אתה לא מדליף אותה לתקשורת – אתה נותן לחקירה להתנהל".

אביעד גליקמן: "יכול להיות שהתיק לא ייפתח"


גריידינגר טען כי אין כל בסיס משפטי לטענות של שתי המתלוננות ואמר כי בעקבות זאת הן מנסות לגייס את התקשורת כדי להחזק אותן. "יש תביעה אזרחית שהולכת ומתבררת כתביעה שאין לה בסיס, והן מנסות בכל דרך להתמקד בהפעלת לחץ תקשורתי, במחשבה שזה יקדם אותן להישג כזה או אחר", אמר. "הציבור צריך לזכור שפרשת אייל גולן נחקרה באופן מאוד הדוק. בשנת 2013 נעשו פעולות חקירה רבות, האזינו אגב לטלפונים של כל המעורבים בפרשה ולא לחינם אחרי שהמשטרה קיבלה החלטה, הפרקליטות החליטה מול מי להגיש כתבי אישום ומול מי לא להגיש", המשיך. 

כמו כן, הטיח בעו"ד קירמה: "לא בטוח שאת מייצגת את האינטרס של הלקוחות שלך". בתגובה, השיבה לו: "אני לא זלזלתי בעבודה שלך ובאיך שאתה מייצג את הלקוח שלך, אני מבקשת שלא תזלזל בעבודה שלנו. כשעברנו על חומרי החקירה וראינו את המחדלים שיש, לא ניתן לחשוב אחרת מאשר שהחקירה לא הייתה צריכה להיסגר. דבר שני, ראיות חדשות – הן בדיוק הדבר שאמור לפתוח חקירה ישנה. אם היית מכיר ולו בקצת את חומרי החקירה, כנראה שהיית מדבר אחרת".

אביעד גליקמן ('חדשות 13') שחשף את הפרשה, הצטרף לדיון ואמר כי "בפרקליטות קיבלו את המתלוננות בידיים פתוחות למרות משך הזמן שעבר מאז הפרשה. "שמעו אותן בקשב רב, ויבחנו מחדש. יכול להיות שהתיק לא ייפתח", הסביר. עוד הוסיף כי הראייה החדשה "סותרת תזה מסוימת שהייתה לאחד מהמעורבים בפרשה, לכן אותה ראיה יכולה לשנות את ההחלטה. לפחות להביא לחקירה של אחד המעורבים, ומשם הכול יכול להתגלגל הלאה".

סייעה בהכנת הכתבה: עפרי גליכמן, 103FM