לשכת עורכי הדין חשפה היום (חמישי) את ממצאי הסקר אודות התמודדות המקצוע עם משבר הקורונה.  1,072 עורכות ועורכי דין השיבו על הסקר, שנערך בידי מכון מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כ"ץ.

מהסקר עלה כי מבחינה כלכלית רובם הגדול של עורכי הדין צלחו את המשבר בשלום, וכי עבור רבים היקף פעילותם גדל לעומת התקופה שקדמה למשבר. עוד עלה כי לגבי עבודה מהבית רוב עורכות ועורכי הדין מעדיפים להמשיך במתכונת זו יום או יומיים בשבוע.

לעומת זאת, רוב גדול של עורכי דין מעדיפים לעבוד מעט באמצעות תוכנת ה-ZOOM, או כלל לא. התמודדות המקצוע עם משבר הקורונה. על-פי תוצאות הסקר, מרבית עורכי הדין מציינים כי ביחס לשיא מגפת הקורונה, לא נותרה השפעה ממשית על היקף פעילותם והוא נותר כשהיה טרם פרוץ המגיפה.

כמו כן, בניגוד למשבר בענפים ובמקצועות אחרים, והגם שחלק גדול מעורכות ועורכי הדין הם עצמאים, רוב מוחץ של עורכי הדין לא שקלו לשנות את תחום עיסוקם בעקבות מגפת הקורונה. בחלוקה לפי גילאים, רוב מוחץ של ותיקי המקצוע לא שקלו, בגילם הנוכחי, לבצע הסבה מקצועית.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, התייחס לממצאי הסקר ואמר: "אני שמח על תוצאות הסקר, שלפיהן עורכות ועורכי הדין צלחו היטב את משבר הקורונה, בעוד שענפים משקיים אחרים חוו קשיים רבים. אני שמח שפרנסתם של עורכות ועורכי הדין לא נפגעה, ואני גאה בעוסקות ובעוסקים במקצוע על שהשכילו להטמיע בעבודתם, בקלות ובמהירות, את האילוצים הטכנולוגיים שהביאה המגיפה לפתחנו".

"המקצוע החשוב והמיוחד שלנו הוא איתן, הוא מכובד, והוא לעולם יישאר חשוב ומבוקש. אני אוהב את עורכות ועורכי הדין. חברות וחברי הלשכה הם מלח הארץ, עמוד התווך של החברה הישראלית. ישרים, הגונים ודורשי טוב. אני מאחל לכולם שנה אזרחית נהדרת, מגיע לכם את הטוב ביותר", הוסיף.