בהמשך לחשיפתו של בן כספית בנושא המתנות שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאלץ להחזיר למדינה, פרסם הערב (חמישי) כתב חדשות 13 אביעד גליקמן כי השבוע נערכה פגישה בנושא בין היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, לפרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר.

בפגישה, פרגו דרשה מפרקליטי נתניהו להעביר לו שעליו להחזיר את המתנות שניתנו לו בימים כראש הממשלה. ההסבר שהתקבל על ידי הפרקליטים: חלק מהמתנות נשברו וחלקן אף אבד.

על פי הפרסום, מדובר בפעם הראשונה שאובדן או נזקן של המתנות מועלה כהסבר לאי החזרתן למדינה. בנוסף, על פי הפרסומים, פרגו לא השתכנעה מההסבר וצפויה להעביר את הפרשה לבחינתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שיאלץ להחליט האם לפתוח בחקירה.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: "עורכי הדין הציגו מצג מפורט שלפיו כמה מהמתנות נמצאו, אחרות אבדו או נשברו לפני שנים, ואחרות פונו על ידי אנשי משרד ראש הממשלה בזמן שיפוץ גדול שנערך במשרד במסגרתו פונתה כל תכולת המשרד למחסן. עוד זוטי זוטות".

כזכור, בחודש אוגוסט חשף בן כספית כי משפחת נתניהו לא החזירה למדינה עשרות מתנות, שערכן המשוער המוערך גבוה, שניתנו במהלך כהונתו של נתניהו ועקבותיהן אבדו.