מאיר ארג'ואן, עבריין שתועד במצלמות פורץ לרכבים משוריינים, זוכה אתמול בבית המשפט המחוזי מחמת הספק. פרקליטו, עורך הדין משה יוחאי, התראיין הבוקר (חמישי) לתוכנית 'שבע תשע' עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM.

"אין ראיות. לפי התיעוד אי אפשר להצביע עליו כזה שמבצע את העבירה, זה דבר ראשון. דבר שני, בתיק לא היו ראיות. אמר כבוד ההרכב במחוזי, 'אולי הוא עשה את זה, אבל אנחנו לא יכולים להרשיע אותו על סמך הראיות שהוצגו'. בית משפט השלום שגה. לצערי הרב הוא לא הראשון שלגביו בית משפט השלום שגה", פתח יוחאי את דבריו.

"התביעה באה עם שיטות ביצוע. התביעה אמרה - 'יש שיטת ביצוע מסוימת שהיא כמו טביעת אצבע של בן אדם, ולפי זה אנחנו יכולים לדעת בוודאות שהוא ביצע את העבירה'. קרי, יש מספר מקרים שאליהם פרץ, לשיטתם, ארג'ואן, למכוניות ברינקס, זה מצביע על שיטת מסוימת, ולכן אין ספק שזה הוא. בית המשפט המחוזי לא קיבל את זה. זו הייתה אחת הטענות. היו טענות נוספות של כל מיני ראיות נסיבתיות, כמו: בתיעוד של הסרטון רואים את הפורץ עם תחתוני 'נאוטיקה' אדומות, אז מצאו בבית של ארג'ואן תחתוני 'נאוטיקה' אדומות, ואמרו - 'הנה מצאנו'. נו באמת. גם לי יש תחתוני 'נאוטיקה' אדומות בבית. באותו יום שהמשטרה הגיע אליו, הוא זרק 85 אלף שקלים מהחלון, מה הקשר ל-4.2 מיליון?", הוסיף.

"ברגע שיש עדות שיטה, אז כל אירוע שקורה שקשור לברינקס, ישר זה מאיר ארג'ואן. אז מה קורה? כשבאים למעצר עד תום ההליכים, אומרים לבית המשפט, 'יש לנו ראיות, איקס וואי, זד', ואז בית המשפט אוטומטית עוצר. אני סבור שבעקבות הזיכוי של אתמול, הוא ישוחרר מהמעצר. אין ספק בכלל שהוא ישוחרר מהמעצר. הרי זו חרב שהייתה מונחת על הצוואר שלו בכל תיק ותיק, ועכשיו בארבעה תיקים הבאים, שהוגשו כנגדו כתבי אישום בבית משפט השלום, לדעתי ימשכו אותם. הזיכוי הזה לא רק משליך על שש שנות המאסר, זה משליך גם על כתבי האישום הבאים, כי הכול נסמך על עדות שיטה. ובית המשפט העליון קבע שבעדות שיטה צריך את אותם סממנים, אחד לאחד. בכל כתבי האישום תראה שזו דרך פעולה שונה בין מבצעי הפעולה. בית המשפט המחוזי קבע שאם יש שיטה, היא כנגד השותף, לא כנגד ארג'ואן", סיים יוחאי את דבריו.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM