תושב אשקלון בשנות ה-50 לחייו נעצר הבוקר (חמישי) בגין חשד לאיומים על שר הדתות מתן כהנא. על פי כתב האישום, הוא התקשר אתמול בבוקר מהטלפון הנייד שלו ללשכת השר, שוחח עם עובדת הלשכה, וביקש שתעביר את דבריו לשר ובמועד זה איים עליה בפגיעה שלא כדין בגופו של השר בכך שאמר: "תגידי לו שיפסיק לפגוע ברבנות או ברבנים, אני אומר לך, בסוף הוא יגמור כמו רבין. מישהו יוריד אותו כי הוא פוגע ברבנים וברבנות. יש לו סתם כיפה על הראש והוא לא דתי בכלל". בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרו עד החלטה אחרת.

אין זו הפעם הראשונה ששמו של כהנא עולה בהקשר של מטרה עבור אדם מסויים. בחודש נובמבר, שירות הביטחון הכללי הודיע לשר לשירותי דת מתן כהנא כי הוא מעלה את רמת האבטחה שלו, ומאז מתלווה אליו מאבטח צמוד. מהשב"כ נמסר כי ההודעה הגיע בעקבות איומים על חייו של השר.

בחודשים האחרונים השר כהנא סופג ביקורת רבה מצד גורמים רבים במגזר הדתי והחרדי, זאת ברקע רצונות בקידום רפורמת הכשרות והתנגדותו למתווה הכותל. במסגרת רפורמת הכשרות, שאושרה בחוק ההסדרים, שוק הכשרות ייפתח לתחרות מלאה בעוד כשנה (1.1.23) כך שגופים פרטיים יוכלו להעניק כשרות. הגופים יקבלו אישור מממונה על הכשרות ברבנות הראשית, ויוכלו לפעול לפי בחירתם עפ"י סטנדרט כשרות (תקן) שתקבע מועצת הרבנות הראשית או עפ"י סטנדרט שיקבעו שלושה רבנים.