חדר כספות פרטי במרכז תל אביב נפרץ השבוע ועשרות כספות נשדדו, זאת לאחר שמספר שודדים רעולי פנים נכנסו לתוכו בשעות הערב המוקדמות, ואף כפתו את המאבטח במקום. כתב הפלילים בוקי נאה הביע את דעתו (שישי), בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, על מאמצי החיפושים אחר החשודים: "חשבתי שהיום אדבר איתך על כך שתפסו את שודדי הכספות. למשטרה אין מספיק שוטרים בשטח, כי היא לוקחת את מרבית הכסף לטכנולוגיות חדישות". 

נאה הסביר את דבריו בהרחבה: "בשבוע שעבר היה שוד הכספות הראשון בהיסטורית מדינת ישראל, מדובר במקום בו היו כל אמצעי האבטחה, אבל לא חשבו על הגורם האנושי - ברגע שהצמידו אקדח לבטן של השומר הוא פתח להם את כל אמצעי האבטחה. מה שהם לא ידעו בשיעורי הבית שהם הכינו, זה שאחרי חמש דקות ששוהה אותו אדם בחדר הכספות האזעקות מתחילות לעבוד בכל הבניין. אסור להיות יותר מחמש דקות בחדר זה אז השודדים ברחו. רואים במצלמות איך הם ברחו ולאיזו מכונית הם נכנסו". 

כשנשאל האם יש קצה חוט למשטרה, השיב: "יש הרבה, ולכן אני מאוכזב שעדיין לא תפסו אותם. עברו שמונה ימים וזה עדיין לא קרה, זה אומר שאנחנו בבעיה. הייתי אומר שבמשחק הפוקר הזה הם (השודדים) מנצחים. אגב, בכניסה לבניין זה יש אנדרטה שנקראת צומת השוד, עוד הרבה לפני שהיה השוד. ב־26 בספטמבר 1947 6 לוחמים של הלחי עם אקדחים בידיים הסתערו על שריונית בריטית שהוציאה, מתוך הבנק שהיה שם בזמנו, שקי כסף עם 150 אלף לירות ישראליות להוביל אותם לבנק בירושלים". 

בהמשך, הזכיר משעל, כי שוד הכספות המפורסם ברחוב יהודה הלוי, שהתרחש לפני עשרות שנים, עד היום לא פוענח. "אנחנו בתקשורת חוטאים לאמת", השיב נאה. "מה שקרה עד היום בישראל היה התפרצות לבניינים ופיצוח כספות. במקסימום זה 7 שנים. מה שהיה השבוע זה 20 שנה. זה שוד הכספות הראשון שהיה במדינת ישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm