בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (ראשון) בשלושה ימים נוספים את מעצרו של ד"ר גיא רופא, וקבע כי עדיין נשקפת מסוכנות מהחשוד. פרקליטיו הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה, שידון בהמשך היום בבקשה לשחרר את מרשם למעצר חלופי, זאת נוכח העבודה כי החשד הכבד שהטיחה בו המשטרה תחילה, אשר ייחס לו עבירות אונס, "נעלם" מתיק החקירה ועתה מדובר לדעת המשטרה לפחות בעבירות של מעשה מגונה. 

שופטת השלום בחיפה מירב קלמפנר נבון, שמצאה לנכון להאריך את מעצרו ציינה כי החומר המצוי בידי החקירה מעיד חשד למסוכנות: "איני שותפה לדעת הסנגור ולפיה מסוכנות מוטלת בספק. טיב העבירות מעיד על כך כי קיימת מסוכנות". 

חוקרי מחוז חוף במשטרה, המנהלים את תיק החקירה בעניינו של ד"ר רופא, ציינו במהלך הדיון כי עקב המידע שעולה מהחקירה, אין בכוונתם לייחס לו עבירת אונס אלא עבירת מעשה מגונה. עוד צוין כי מתלוננת אחת חזרה בה ועתה קיימות נגדו שתי מתלוננות הקושרות אותו, לכאורה, לחשד למעשה מגונה.  

פרקליטו של ד"ר רופא, עו"ד ציון אמיר, יחד עם עורכי הדין יוני דדון ולימור לוי דדון, שייצגו אותו הבוקר בבית המשפט, ציינו בדיון כי "קרה משהו בשלב הזה, שהחשד לאונס ירד מהפרק. כעת מדובר בשני אירועים של מעשה מגונה לכאורה אחד מ-2016 השני מ-2019".