תנ"צ שמעון נחמני, ראש חטיבת המבצעים במשטרה, טען היום (ראשון) במהלך עדותו מול ועדת החקירה לאסון מירון, כי קידומו בארגון סוכל - לאחר שנטען כי העביר חומרים לוועדה. הוא האשים את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי דחף לפיטוריו, לאחר שטען כי הדליף חומרים לוועדת מירון.

"לאור השמועות שאני מחזיק חומרים שנוגעים לוועדה, בהיותי בחופשה עם בת זוגתי בפראג", אמר. בהמשך התייחס להחלטה לקיים את ההילולה, והסביר: "הייתי מוטרד מעצם קבלת ההחלטה לפתוח את ההר, ניסינו להביא את האירוע הזה למגבלות בשיח מול נחמן אש. פניתי לראש אג"מ ולמפכ"ל בסיום הדיון, ושבתאי השיב לי: 'אל תדאג, ועדת החקירה עלי'".

הוא טען בפני ועדת נאור כי הופצה בתקשורת שמועה לפיה הוא לא מעביר לוועדה חומרים הנמצאים ברשותו - ויכולים לסייע לה. "כשזה פורסם בתקשורת מצד בעלי עניין שמשתמשים בשמי זה פגע בי. הבת שלי בת ה-14 שאלה אותי אם יש משהו שקשור למירון שאני יודע ולא אמרתי", הסביר.

תנ''צ שמעון נחמני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
תנ''צ שמעון נחמני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"השמועות הופצו במועד בו נכללתי בסבב מינויי תנ"צים. המפכ"ל אמר 'העברת חומרים לוועדה והשיבוץ שלך לא יהיה כמתוכנן'", הוסיף, "חשבתי שזה בגדר שמועות ורכילויות, הגעתי לראיון עם שבעה מוזמנים נוספים, והבנתי מהם שהמפכ"ל מתכנן למנות אותו לתפקיד בעל פחות ערך".

הוא סיפר על הראיון אצל המפכ"ל, ואמר: "כשנכנסתי, נודע לי כי בכוונת המפכ"ל למנות אותי לסגן באגף סייף. זה הפתיע אותי, וביקשתי ממנו להמתין עם ההחלטה. הוא שאל אותי 'מדוע העברת חומרים לוועדה'?". 

פורום משפחות אסון מירון מסרו בתגובה: "עצם התעוזה מצד המפכ"ל להמשיך ולשמש בתפקידו במהלך כל החודשים מאז האסון בו בזמן שהוא עושה הכל בכדי לטאטא מתחת לשטיח את חלקו באחריות למחדלים שהובילו לאסון היא יריקה בפרצוף של המשפחות, "המפכ"ל קובי שבתאי חייב להתפטר".