ועדת השחרורים החליטה הבוקר (שני) להעניק שחרור מוקדם לכדורגלן לשעבר יצחק אספה, אשר הורשע בשנת 2020 בנהיגה בשכרות, הפקרה, ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שפגע בנער אבי נשר ז"ל, בנו של הבמאי הידוע אבי נשר, בשנת 2018, וכן פצע את חברו ונמלט מהזירה. אספה ישוחרר מהכלא לאחר שנתיים, במקום שלוש שנות המאסר שנגזרו עליו. עם זאת, הוועדה עיכבה לבקשת הפרקליטות את שחרורו כדי לשקול לערער לבית המשפט.

מדובר במקרה מצער וכואב ליבנו עם המשפחה", אמרה עורכת הדין שני אילוז שמייצגת את אספה. "הוא קיבל אחריות מלאה על מעשיו והביע חרטה. במסגרת שהותו בכלא אספה עבר הליך טיפול משמעותי והבין את הפסול במעשיו. הוא ביקש את סליחת המשפחה ויעשה ככל שביכולתו להמשיך בדרך השיקומית שאותה הוא עובר ובהעברת מסר לנהגים אחרים".

כזכור, בינואר 2020 בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על אספה, לשעבר שחקן מ.ס. אשדוד, ארבע וחצי שנות מאסר. באוגוסט 2020 בית המשפט העליון המתיק את עונשו וקיצר אותו לשלוש שנים. 

בנימוקי גזר הדין המקורי אמר השופט צבי גורפינקל כי עדותו של אספה הייתה בלתי מהימנה, בכך שטען שהרכב נפגע לא במקום התאונה. אספה הכחיש אחריות לפגיעה וטען שהפיגה נבעה מתקר בגלגל וכך למעשה העיד עדות שקרית. עוד הוסיף השופט כי "הנאשם לא לקח אחריות על מעשיו".

בנוסף נאמר בהקראת גזר הדין כי "עבירת ההפקרה טומנת בה מודעות ויש בה שפל מוסרי עמוק. התנערותו של אספה ונטישת המקום מראים שהרחיק עצמו ואינו זכאי להקלה, התנהגותו מראה שיקול דעת, בשקריו לשוטרים אין מדובר בתחושת ניתוק אלא בטיוח. יש צורך בשליחת מסר ברור שאין להפקיר אדם".