אביה של תושבת באקה אל־גרבייה שעברה בדיקת סי־טי בטשטוש בניגוד לרצונה ונפטרה תובע פיצויים בסך 2.5 מיליון שקלים. לפני כארבע שנים וחצי, בעודה שוטפת את חצר ביתה, החליקה האישה על אחת  המרצפות, נפלה ונחבלה בעינה השמאלית. כפי שנטען בתביעה שהגישו עורכי הדין דוד פייל ומיכל תמם פרישמן, האישה לא איבדה את הכרתה והייתה צלולה לחלוטין.

למחרת הפציעה הפנה אותה רופא המשפחה שלה למיון עיניים בבית החולים הלל יפה בחדרה. לפי עדותו של אביה, היא נשלחה לביצוע בדיקת סי־טי ראש, אף על פי שסירבה בכל תוקף לבצעה. לאחר כמה ניסיונות כושלים להרגיעה, ביצעו הרופאים את הבדיקה בניגוד לרצונה תחת טשטוש, כשהיא מלווה בידי רופא המתמחה בכירורגיה. לאחר הטשטוש לקתה האישה בדום לב, עברה החייאה מלאה והועברה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת. שבועיים לאחר מכן היא הועברה למחלקה פנימית כשהיא סיעודית לחלוטין ומונשמת, ולאחר שנתיים וחצי נפטרה, כשהיא בת 49.

בחוות הדעת הרפואית של ד"ר דוד גוזל, מנהל שירות הסדציה בבית החולים הדסה עין כרם וחבר בפורום רופאים, הוא מותח ביקורת נוקבת על ההחלטה לטשטש את המטופלת בניגוד לרצונה כדי לבצע את הבדיקה. "זו החלטה בלתי נתפסת, שמקומה במשטרים חשוכים שאינם מכירים זכויות אדם מהן", כתב. עוד קבע כי מכיוון שמדובר בחולה שסבלה בין היתר מהשמנת יתר חולנית, הסיכונים היו חייבים להילקח בחשבון.
מומחה מטעם ההגנה טען כי ביצוע סי־טי למנוחה במצבה היה הכרחי. "כשיש חשד לדימום מוחי, המסכן כמובן את חיי הנפגע, הדרך היחידה לשלול זאת היא על ידי סי־טי ראש", קבע המומחה. "מובן שאם התובעת הייתה משתפת פעולה ושוכבת בשקט בזמן הבדיקה לא היו נדרשים להרגיע אותה כדי להשלים את הבדיקה".

בתביעה שהוגשה לאחר המקרה מתבקש בית משפט השלום בתל־אביב לפסוק לאבי המנוחה את הפיצויים המקסימליים הנתונים לסמכותו (2.5 מיליון שקלים).

מבית החולים הלל יפה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שעיקרו טיפול רפואי בתנאים מורכבים מקצועיים הנוגעים למטופלת. עם זאת העניין נמצא כרגע בבירור בבית המשפט וההחלטה תינתן בערכאות המתאימות".