בתום פעילות סמויה שנמשכה כשנה, במהלכה הופעל סוכן מהמגזר הערבי תושב המשולש, פשטו הבוקר (שלישי) בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז על בתיהם של 30 תושבי כפר קאסם והרשות הפלשתינית וביצעו את מעצרם בחשד להחזקה וסחר בכלי נשק בלתי חוקיים וכן סמים מסוכנים מסוגים שונים ובכמויות עצומות.

במהלך הפעלתו תיעד הסוכן קרוב ל-40 עסקאות בהן רכש נשקים אקדחים ורובים מהחשודים בסכומים הנאמדים בין 40 ל-60 אלף ש"ח לכל נשק. בסך הכל ביצע הסוכן עסקאות הנאמדות בלמעלה ממיליון ש"ח כשהוא מצליח לאסוף ראיות כנגד המעורבים ולהביא להפללתם. נציין כי מדובר בבן המגזר בשנות ה-40 לחייו שהכיר את מרבית המעורבים, הוטמע היטב בתוכם וחדר אל הבטן הרכה שלהם לצורך ביצוע העסקאות ואיסוף הראיות.

בתום איסוף הראיות הנדרשות, לרבות עסקאות מפוקחות שבוצעו ותועדו ע"י המשטרה באמצעים טכנולוגים מתקדמים, עברה החקירה הבוקר לשלב הגלוי, כשבלשי הימ"ר ולוחמי מג"ב עצרו את עשרות החשודים. בתוך כך, יחידת הסוכנים של ימ"ר מרכז ליוותה את הסוכן באופן סמוי לאורך תקופה ארוכה גיבתה את פעולתו ודאגה לביטחונו. 

הבוקר בחיפוש בבתי החשודים נתפסו כלי רכב ששירתו את החשודים ולהערכת המטרה הושגו בדרכי פשיעה ולשם נתפסו לצרכי חילוט. 

כאמור, בשעות הבוקר יצאו עשרות בלשים ולוחמי מג"ב אל העיר קאסם ועצרו את החשודים, שהובאו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של מחוז מרכז ובהמשך היום יובאו בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה, לדיון בבימ"ש השלום ראשל"צ בבקשה להאריך את מעצרם.