אירוע חריג התרחש הערב (שלישי) בנגב: רכבת ועליה נוסעים נאלצה לבלום, סמוך לצומת גורל, לאחר שנהג הקטר זיהה בהמשך הדרך אבנים שהונחו על מסילת הברזל. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה והחלו לסרוק את האזור אחר חשודים. 

בנוסף, בכביש 25 שבדרום, סמוך לנבטים, התקבל דיווח על יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. בעקבות יידוי האבנים, הרכב הפרטי ניזוק.  גם במקרה זה, שוטרים הגיעו למקום ופתחו בחקירת האירוע. במהלך ההתפרעויות אף הועלה באש רכב. בעקבות כך, הכביש היה סגור לתנועה למשך שעתיים, מצומת שרה עד צומת נבטים. במהלך האירועים, שני שוטרים נפצעו מאבנים וזיקוקים שהושלכו לעברם.

במערכת הפוליטית הגיבו לאירועים: שר החוץ ויו"ר ויש עתיד יאיר לפיד אמר כי "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האזור. כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחויבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מייד את ההסתה של רע״מ, שותפתו הבכירה לממשלה".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר בתגובה לדברי נתניהו: "'אבו יאיר', לא רק שהסכמת להפסקת הנטיעות בנגב, אלא גם הסכמת להכיר בשלושת היישובים בנגב, וגם נענית לבקשתי באחת הישיבות בבלפור לדחות את הפינוי של המשפחות הפלסטיניות מבתיהם בשייח ג'ראח. ח"כ נתניהו, תנשום, תפנים ואולי תתקדם".

הציונות הדתית: ״מי שיתקפל בפני איומי רע״מ לאחר הפרעות הלילה בנגב וניסיון הרצח של נוסעי רכבת ישראל בסמוך לרהט בידי תומכי התנועה האיסלמית, ישים חותמת סופית על מכירת הנגב ואיבוד המשילות של מדינת ישראל".