עיתונאי "מעריב" ושדרן 103FM בן כספית פרסם אתמול כי במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון. המגעים נמשכו זמן רב והתקיימו בסודיות מוחלטת, עם שותפי סוד מעטים, אך בסופו של דבר התפוצצו על רקע הדרישה הלא מתפשרת של נתניהו שהענישה לא תכלול קלון, ומטבע הדברים גם לא מאסר. כספית וינון מגל התייחסו לנושא הבוקר (חמישי) בתוכניתם ב-103FM, ומגל אף הציע לעמיתו להתערב על כך שיו"ר האופוזיציה לא יישלח למאסר. האם כספית הסכים ואיך הוא חושב שהמשפט יסתיים?.

מגל: "הבאת סיפור יפה אתמול, עשו לך פולו יפים, קיבלת קרדיטים על משא ומתן. אני יודע אם זה משא ומתן? הייתה הצעה שהפרקליטות טוענת שנתניהו היוזם. סביר שמי שהדליף לך זה הפרקליטות כי מפרקליטי נתניהו הדבר היחיד שאתה תקבל זה תביעות, לא הדלפות. אפשר להעריך מאיפה קיבלת את זה, מאיזה צד. אם ההצעה היא נון סטארטר שנתניהו לא רוצה קלון, מאסר ועונש או עבודות שירות אז ברור שאין משא ומתן. הייתה הצעה שהיא לא התחלה של משהו, תקן אותי אם אני טועה".

כספית: "היו כמה טעויות בוודאות מוחלטת, ההדלפה לא הגיעה מהפרקליטות. באופן חריג אני לא אוהב את האירוע ,אני מוכן באופן חריג שאתה ואני נלך לפוליגרף, ואני אשאל את השאלה הזאת".

מגל: "ומה אני אשאל?".

כספית: "אם אתה יפה".

מגל: "אבל לא כמו אסי עזר, שאתה קובע את השאלות".

כספית: "ההדלפה לא באה מהפרקליטות, אני לא אומר שקיבלתי אבל הדלפות זה תמיד הפוך על הפוך. חבל שאני לא יכול לספר פעם את הסיפורים הגדולים מאיפה זה בא".

מגל: "אם ההדלפה לצורך העניין נתניהו היה רוצה, למי אני אתן שבחיים לא יגידו שזה ממני אז לבן כספית, הוא לא היה מוציא שההצעה הגיעה מהצד שלו".

כספית: "זה בא אחר כך אבל יותר מזה, 80 אחוז מהמקרים הדלפה היא לא יד ראשונה. אני חושב שזה שאמר את זה לי כן יודע את זה מהפרקליטות אבל הוא לא מהפרקליטות. היו ארבעה שותפי סוד בפרקליטות ובסביבות חמישה בסביבת נתניהו. במאה אחוזים ההצעה הגיעה מבן צור. העובדה שנתניהו שותק כבר יממה ומשהו אומרת דרשני כי הוא נמצא בסוג של מצוקה. תעלה כל פרשן משפטי ימני הוא יגיד שבפרקליטות אין פרקטיקה כזאת, כשהיא מגישה כתב אישום מבחינתה זה דאן דיל".

מגל: "הגיעה הצעה שהיא נון סטארטר".

כספית: "אתה טועה, אמרו את זה אתמול עמית סגל, ספי עובדיה וברוכי קרא. המשא ומתן חי ובועט וקיים".

מגל: "אבל אמרו שההצעות שלהם לא מתחילות להגיע למה שהם יכולים לקבל, אז על מה המשא ומתן?".

כספית: "משא ומתן, אתה יודע כמה עסקאות התחילו בנון סטארטר? יש עובדה פשוטה, נתניהו יודע שהיועמ"ש הבא שממנה שר המשפטים סער לא אכפת לו אם יורשע או יזוכה. שמו הטוב של מנדלבליט לא מעניין אותו. זה יקרה עוד שלוש שנים והערעור עוד חמש שנים. אם בכלל תהיה המועמדת של סער סביר להניח שאיסמן יתעסק עם זה כי היא לא בקיאה בפלילים, לכן השבועיים האלה - נתניהו יודע שזה נאו אור נבר".

נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מגל: "מה הבעיה עם איסמן?".

כספית: "איסמן הוא מהתוקפניים יותר, נתניהו בונה יותר על רז נזרי".

מגל: "אבל הוא לא קובע, רז נזרי לא קבע. הוא חשב שזה לא שוחד ב-4000 ולא צריך להגיש את 2000".

כספית: "אתה לא מבין מילה או שאתה לא מקשיב. אנחנו מדברים על היועמ"ש הבא".

מגל: "כמו חלון הזדמנויות עם הפלסטיניים שנסגר, כל השנים הוא נסגר. שיגעו לנו את המוח, עוד לא היה חלון שנסגר כל כך הרבה פעמים כמו חלון ההזדמנויות עם הפלסטינים והוא נסגר ונסגר, גם החלון הזה נסגר. בוא".

כספית: "יקירי זה לא דומה. יש שבועיים, היועמ"ש הזה שהיה שמח לנקות שולחן, למה הוא צריך לחכות במתח ארבע שנים? גם לו זה נוח. הדבר היחיד שיכול להיסגר זה שער גדול מברזל מאחוריו של נתניהו. היציאות שלו מהגורל הזה הולכות ומתמעטות. האם הוא רוצה להמר על השופטים ובג"ץ?". 

מגל: "בוא נעשה התערבות שנתניהו לא הולך לכלא".

כספית: "אני לא יכול להתערב על זה. לדעתי זה 50-50. למה להתערב? אין אף משפט חוץ מאייכמן להבדיל כמובן שאתה נכנס ויודע איך אתה יוצא".

מגל: "אבל אני מוכן להתערב שנתניהו לא ילך לכלא".

כספית: "אני לא מוכן להתערב. אני לא רוצה שהוא ילך לכלא, אני רוצה שהוא ילך".

מגל: "אבל הוא יחזור, בגלל זה אתם בלחץ ומפרפרים כמו דגים בנמל, כי אתם יודעים שהצל שלו מעיב על כל הממשלה הזאת שמוכרת לנו את הנגב. לא יהיה הסדר טיעון, בוא נתקדם. זה סתם דיבורים".

כספית: "אני מזהיר אותך, אל תהיה שאנן. אם הייתי צריך לכמת את הסיכויים זה 70-30, אבל זה דבר משמעותי. למה להצהיר סתם?".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm