בימים האחרונים הצטברו עשרות תלונות של תושבים באזור המרכז והשומרון שמהן עולה החשד כי גוף בשם “זק”א ישראל - ילדים של החיים” מספק תו ירוק גם למי שלא עברו בדיקה. אלה מגיעים למקומות סגורים, כולל מוסדות חינוך, ועלולים לגרום למאומתים רבים.

הארגון “זק”א ישראל - ילדים של החיים”, שזכה במכרז לביצוע בדיקות אנטיגן, לא ממלא אחר תקנות המכרז, וגם לא הקים מוקד, כנדרש במכרז, לצורך קבלת פניות של תושבים. קבלת תו ירוק דרך החברה היא מלאכה פשוטה: ממלאים את הפרטים בקישור של החברה, גם אם אינם פרטים אמיתיים, ובתוך יממה מקבלים תוצאה שלילית בטלפון הנייד. מהיר ופשוט.

לבקשת “מעריב” שלח תושב פתח תקווה דרך קישור פרטים של בתו, עם מספר זהות שאינו תואם את שם משפחתה, וציין כי באה במגע עם מאומת. למחרת קיבל לנייד תשובה: היא שלילית. הילדה לא באה במגע עם מאומת ולא ביצעה בדיקת אנטיגן. אז מה יוצא לחברה מהתרמית הזו? מתברר כי על כל רישום בקישור מקבלת החברה מהמדינה 20 שקל.

עוד עולה כי נציג מטעם החברה הגיע אל מנהל בית ספר יסודי לקראת אירוע תרבות גדול, הפקיד בידו 350 ערכות אנטיגן ותדרך אותו בזום כיצד לבצע את הבדיקות. זמן קצר לאחר מכן קיבלו כל התלמידים תו ירוק. נציגים של אותה חברה הגיעו לסיכומים עם גורמים שונים והעבירו אליהם ערכות תמורת 50 שקל לכל מי שהינו מעל גיל 12, בלי לבצע את הבדיקות בפועל. התמורה: רשימה של תלמידים עם תו ירוק.

מארגון זק”א, המוכר לכל, אומרים כי אין להם כל קשר ל“זק”א ישראל - ילדים של החיים”, וכי זק”א מצוי במאבק משפטי נגד הארגון, הגורם לו נזק גדול.

מ”זק”א ישראל - ילדים של החיים” נמסר: “הארגון מפעיל מוקד טלפוני, המקבל מאות פניות של אזרחים ביום, המקבלים מענה. ככל שישנן תקלות, אנו פועלים במהירות ובנחישות כדי לתת מענה מהיר ויעיל לאזרחי ישראל. מתנדבי הארגון ימשיכו להיות בחזית המערכה כדי להציל נפשות בישראל”.

ממטה ההסברה למאבק בקורונה נמסר: “התלונות שהובאו לידיעת המשרד באשר להתנהלות זק”א ישראל נבדקות כעת במשרד הבריאות.
מנהלי החברה יזומנו לבירור בהקדם, וככל שיימצא שהספק פעל באופן שאינו בהתאם לתנאי המכרז שבו זכה, יינקטו הצעדים המתבקשים”.