בפתח תוכניתם הראשונה ב-103FM לשבוע זה, הבוקר (ראשון), התווכחו אראל סג"ל ויריב אופנהיימר על משפט נתניהו והדיווחים סביב עיסקת טיעון שנרקחת לה בימים האחרונים.  

אראל: "בתוכנית הקודמת בן כספית הזמין לינון איש מד"א לבדוק אותו. אני נראה לך לא רגוע?"

יריב בתגובה: "נראה לי יתר מדי רגוע. הפרמדיק צריך להיות פה כל תוכנית. פה צריך אותו תמיד". 

מיד לאחר מכן ביקש אופנהיימר מסג"ל שיביע את דעתו על עסקת טיעון אפשרית של נתניהו עם הפרקליטות: "לדעתי הרבה אנשים מחכים לשמוע את מוצא פיך ומה אתה חושב על עסקת טיעון גם מהבחינה שלא היה כלום ולא יהיה כלום, ופתאום הוא מודה שיש, וגם על השימוש באהרן ברק ובחונטה המשפטית המוקצית, כשהיא משרתת אינטרס". 

אראל השיב: "כמאמר השיר 'תיראי מופתעת' היא הנותנת לחלוטין בדבר הזה. ברור שפונים לאהרן ברק מפני שהוא האורקל הגדול, האדמו"ר של כל האירועים הללו. ברצותו יוגש כתב אישום וברצותו תהיה עסקת טיעון אם הוא יברך עליה. דעתי כזו: ברור לי שאני רוצה שהמשפט יימשך וככל שהוא נמשך כמו בספר האהוב עליי ביותר, מובי דיק, הוא חושף את כל מה שמסביב. כשהולכים באובססיה מתגלים דברים".

"אבל לא אני עומד למשפט", המשיך, "לא אני צריך לבלות ולכלות את ימיי בבתי המשפט שברור לי שבעוד שבע שנים לא יהיה שוחד. זה נפל וזה ברור להם. המטרה שלהם הייתה להרחיק את נתניהו מהשלטון והם הרחיקו אותו מהשלטון, וזה עבד". 

יריב שאל: "הוא יודה על משהו שלדעתך הוא לא צריך רק כדי לצאת מזה? לא תהיה הודאה כנה?

אראל השיב: "מה שנעשה למר נתניהו הוא בהגדרה אכיפה ברננית מלכתחילה. הייתה מגיעה לו הגנה מן הצדק אבל במדינת ישראל הגנה מן הצדק לא מגיעה בתחילת המשפט אלא בסוף. לא נגיע בכלל לרגעים הללו אם נגיע לעסקת טיעון .האם אני רוצה עסקת טיעון? לא, אני רוצה שהמשפט ימשיך".
 
בתגובה, שאל אותו אופנהיימר האם היה מייעץ לנתניהו ללכת על עסקת הטיעון. סג"ל הסביר: "אם הוא מקבל עסקת טיעון בלי קלון וזה משאיר את הדברים פתוחים להכרעת יו"ר ועדת הבחירות, הייתי אומר 'לך על זה, קצר את האירוע'".

"איפה העקרונות פה? כשבן אדם מודה בביהמ"ש שעשה משהו יש לזה משמעות. אם הוא חף מפשע ולא היו דברים מעולם למה אתה ממליץ להודות?" שאל אופנהיימר. סג"ל הסביר: "גם לי, ואמרתי את זה במהלך הדיונים, האמון שלי במערכת המשפט הוא מוגבל, במובן הזה שלדעתי שופטי ביהמ"ש המחוזי בירושלים היו צריכים לקחת את התביעה של הפרקליטות על השוחד לפני חודש ולבעוט אותה לכל הרוחות. למה ? כי מתוך העדויות והחקירות הנגדיות עלה שאין פה אישום שוחד ועובדה שזה הדבר הראשון שיורד". 

יריב: "אתה יודע מה? אתמול בערב התחלתי לחשוב שאתה צודק כי אם מנדלבליט הולך על עסקה שמוציאה את נתניהו בלי עונש מאסר בפועל, עבירות חמורות של מרמה והפרת אמונים, אני אומר לך שהמערכת מושחתת ומשרתת את נתניהו. לא בכדי הוא לא קיבל אשמת שוחד בתיק 1000 שם השוחד מהדהד. הרי אין שום דבר אחר". 

אראל: "אתה לא מכיר את התיק". 

יריב: "מכיר היטב את התיק. אני אומר לך צדקת. אם העסקה הזאת היא הצעה של נתניהו - המערכת מושחתת. צדקת". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm