מחדל חמור ביותר: חרף הצהרתו של קצין חקירות לגבי מסוכנותו של עצור, אשר כבר ניסה להימלט משוטרים תוך שהוא פוגע באזרחים וגורם נזק לרכבים, החליט שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אביב שרון, בהחלטה תמוהה למדי, להסיר אזיקים מאותו עצור, שהיה מטופל בבית החולים.

אלא, שלמחדל החמור הזה הצטרף מחדל נוסף, שעה שהעצור שהיה תחת השגחת שוטר זקיף, הצליח לחמוק מבית החולים. כוחות משטרה גדולים של מחוז המרכז פתחו בסריקות באזור, תוך ניתוח מצלמות אבטחה של בית החולים, ועושים ככל שעל ידם כדי להתחקות אחר עקבותיו של העצור. 

נזכיר כי אין מדובר בבריחה ראשונה של עצורים. ב-2019 ברח עציר מסוכן ואלים מבית חולים פסיכיאטרי בעפולה. ב-2013 אירעה בריחה נוספת של עצור מבית חולים בכפר סבא, ולאלו התווספו אירועים דומים. 

ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז המרכז במשטרה, מינה קצין בודק (קבו"ד) כדי שיחקור את נסיבות בריחת העצור, אולם יחד עם זאת גורמים בכירים במשטרה מפנים אצבע מאשימה כלפי בית משפט, שלא שאה לנורת האזהרה שהציג בפניו קצין אגף חקירות במודיעין בתחנת רמלה, רפ"ק יוסי גואטה, שעה שציין: "מעשיו של החשוד בגינן נעצר נעשו תוך כדי בריחה מהמשטרה, והתנהגותו הפרועה מעידים כי עשה הכל על מנת להימלט ממעצר, ועל כך תעיד התוצאה בה נפגעו מספר לא מועט של אנשים, כתוצאה מבריחתו. פציעתם של האנשים על ידי הרכב, יחד עם בריחתו הפרועה, מעידה על מסוכנות גבוהה באופק מובהק".

רפ"ק גואטה הוסיף: "משטרת ישראל החליטה לשמור על החשוד עם זקיף בשל מסוכנותו וחשש מבריחה. כבילתו הנה חלק ממאמצים להשאירו תחת מעצר". הוא ציין כי המשטרה מתנגדת להסרת האזיקים.

חרף הצהרה זו ונוכח הצהרת סנגורו של החשוד, החליט השופט שרון, כי לאור העובדה שהמשטרה הציבה זקיף ונוכח מצבו הרפואי של העצור, כפי שעולה מטופס שהועבר לו מבית החולים, להורות על הסרת האזיקים. החלטה זו התקבלה במהלך הלילה, בעקבות פנייה של סנגור החשוד, ומסתבר כי זמן קצר לאחר מכן כבר התממשה הדרמה שאותה ניבא קצין החקירות במשטרה רמלה.

עו"ד טל גלאון שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את העצור שברח מבית החולים הגיב: "ככלל בהתאם להנחיות והנהלים חשודים ועצורים לא אמורים להיות כבולים במרחב הציבורי לרבות במהלך טיפול רפואי בבית החולים. במקרה זה נוכח ההנחיות ולאור מצבו הרפואי של החשוד נעתר ביהמ"ש לבקשת הסנגור והורה על הסרת כבילתו של החשוד למיטה תוך שהוא מדגיש כי החשוד יהיה מפוקח ע״י שוטר כל העת. ראוי לבחון את התנהלות השוטר אשר נדרש היה לשמור על החשוד ולחדד את ההנחיות לשוטרים אשר אמונים על שמירה על עצורים".