נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור, הלכה היום (שני) לעולמה בגיל 74. נאור כיהנה בתפקיד מינואר 2015 עד אוקטובר 2017 והייתה שופטת בית המשפט העליון משנת 2003. הייתה יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית מדצמבר 2011 עד יוני 2012. בתפקידה האחרון עמדה בראשות ועדת החקירה לאירועי האסון במירון. על מועד הלווייתה תבוא הודעה.

"שופטת בכל רמ״ח איבריה": במערכת הפוליטית נפרדים ממרים נאור

נאור נולדה בירושלים בשנת 1947 וגדלה בעיר. בשנת 1971 סיימה בהצטיינות לימודי משפטים באוניברסיטה העברית, והחלה לעבוד בפרקליטות המדינה. ב-1980 מונתה לשופטת בבית משפט השלום בעיר הבירה, וב-1989 מונתה לשופטת המחוזי.

ב-2001 החלה לכהן כשופטת בעליון, וב-2003 מונתה רשמית כחברת הסגל. ב-2012 נבחרה לתפקיד המשנה לנשיא, אשר גרוניס, וב-2015 החליפה אותו כנשיאה.

מרים נאור בהשבעה כנשיאת העליון (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
מרים נאור בהשבעה כנשיאת העליון (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

באוקטובר 2017 פרשה מתפקידה והוחלפה על ידי אסתר חיות. בשנת 2021 מונתה לעמוד בראשות ועדת החקירה לאירועי האסון במירון, אשר דיוניה מתקיימים גם בימים אלה.

בנאום הפרישה שלה מהעליון, באוקטובר 2017, אמרה נאור: "הייתה לי הזכות לעבוד בשירות הציבורי וכמעט 38 על כס השיפוט. בחלוף העשורים מברכת על שדרכי הובילה אותי אל השפיטה. שלוש השנים האחרונות כיביתי. לא הייתה זו תקופה לא קלה בהם ביטויים קשים. דברים שנשמעו בשנים האחרונות חרגו לעתים מגדריה של ביקורת לגיטימית".

"קיבלתי על עצמי באהבה לפני 3 שנים את לפיד ביהמ"ש העליון. התחייבתי לשמור על מערכת בתי המשפט על אי תלות השופטים. עשיית צדק שנתי לי למטרה להגן על המערכת ועל השופטים מפוליטיזציה. אסור לשופט להנחיל את ערכיו והשקפותיו הפרטיות. אין אנו עוסקים בכיפוך ידיים מכבדים את הכנסת ואת הממשלה אך על רשויות השלטון האחרות לכבד את עצמאותו של ביהמ"ש לכבד בלי מורא ובל משוא פנים את שוויון האדם ושלטון החוק", הוסיפה אז.

מרים נאור ורה''מ לשעבר בנימין נתניהו (צילום: משה מילנר, לע''מ)
מרים נאור ורה''מ לשעבר בנימין נתניהו (צילום: משה מילנר, לע''מ)

בהודעת הרשות השופטת על מותה של נאור נכתב: "הרשות השופטת מודיעה הלומת צער וכאב על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, שהלכה לעולמה היום, ‏כ"ב בשבט התשפ"ב, ‏24.1.2022. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, מנהל בתי-המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, וכל שופטי ישראל לדורותיהם ועובדי הרשות השופטת משתתפים באבלה הכבד של משפחת נאור".

ההלוויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, תיערך מחר בשעה 12:00 בבית הקברות סנהדריה בירושלים. ביקורי ניחומים ברח' דיסקין 7 דירה 26 קומה 7, אין הגבלת שעות.