ניצב במשטרה נקלע לזירת רצח, מדלג מעל הקורבן ויוצא מהבניין כאילו לא התרחש פשע במקום. סיפור דמיוני? לא על פי הדיווח הבוקר (שני) ב"הארץ", לפיו הסיטואציה קרתה לניצב ג'מאל חכרוש, העומד בראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית. בעקבות הפרסום, גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו ב-103FM עם רנין, עובדת בבניין בו התרחש המקרה אליו היה עד, לכאורה, ניצב חכרוש.

רנין, שעובדת במפעל כמזכירה, סיפרה את השתלשלות האירועים: "עבדנו כמו בכל יום רגיל, היה סכסוך קטן, וזה הסתיים כפי שהסתיים. ניצב חכרוש ישב אצלי במשרד, הוא גם זה שהזמין את המשטרה למקום, הוא דאג להכל".

לטענתה של רנין, הניצב, אשר לכאורה היה עד לרצח, הגיע למפעל על מנת לשלם עבור עבדת ברזל. לטענתה, הוא הגיע למקום בלבוש אזרחי, ואז פרץ הסכסוך מחוץ לחדר: "זה היה אצלנו במבנה, הוא ראה את הדברים דרך המצלמות. הוא שאל אם יש צורך להתערב, אמרתי לו שמדובר בסכסוך רגיל. ראינו רק את מה שקורה במסדרון, במטבח עצמו אין מצלמות, אז את הסכסוך ראינו, אבל לא את הדקירה שקרתה במטבח. כן ראינו את הוויכוח".

עדת הראייה התעקשה כי לכל אורך האירוע, ניצב חכרוש שאל אותה אם יש צורך להתערב, אך היא שכנעה שלא: "אמרתי לו שמדובר בסכסוך רגיל, עוד מעט הם יחזרו לחיים שלהם, הסכסוכים האלו תמיד קורים".

בשלב זה, רנין מתארת את רגעי הרצח: "הם נכנסו מהמטבח ואז היו במדרגות. האח של הנרצח ראה את הדקירה ואת העורך דין, היה בבניין גם עורך דין. אני הייתי במשרד, הנדקר נפל במדרגות. חכרוש ירד, יצא מהבניין והזמין את המשטרה. אחר כך אני הגעתי לתחנה, הוא אמר לי שהפצוע, שהיה הבוס שלי, נפטר".

לשאלתם של דוידוב ויוכפז, על פעולותיו של חכרוש לכאורה, אמרה עדת הראיה כי הוא "פעל כמו כל אדם רגיל. זה סכסוך שלא תלוי בו ולא באף אחד, הוא הזמין את המשטרה ועשה מה שצריך. ראיתם מה היה במצלמות? כולנו היינו שם מולו, איך הוא יכול להתערב? הוא לא יכול. אין לו מקום שם, ביני, לאח, לדודים, לעורך הדין, הכל היה במדרגות. גם אני, אם אני רואה סכסוך אני לא מתערבת. אני אמרתי לו לא להתערב, מבחינתי זה רגיל".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע רצח שאירע בספטמבר אשתקד בכפר כנא. עם סיומה של החקירה הוגש נגד הנאשם כתב אישום חמור בגין רצח. למותר לציין כי המשפט עודנו מתנהל וניצב חכרוש הינו עד תביעה בתיק. לאור האמור ומטבע הדברים, אין באפשרותנו להתייחס לטענות העולות בפנייתך".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm