דרמה במשטרה: "ההחלטה של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, למנות ועדת בדיקה בראשותו של ניצב בדימוס, באה בעקבות צפייה בסרטון שמעלה תהייה לגבי התנהוגותו של קצין משטרה בדרגת ניצב", כך טען הערב (שני) גורם בכיר במשטרה ל"מעריב".

אותו גורם בחר שלא לייחס את הפרשה באופן ישיר וציין: "מבלי להיכנס כעת לפרטים, על מנת לאפשר בדיקה נטולת כל מניע, החליט המפכ"ל על מינוי של ניצב בדימוס בעל ניסיון, שאמור לבחון את האירוע על פרטיו. עד אז, סוכם עם הקצין כי ייצא לחופשה. אין קשר למוצאו של הקצין".

"טענות שכאלה המועלות לכאורה על ידי מקורביו או מי מטעמו עתה, אין בהן כדי להוסיף דבר, שכן הצפייה בסרטון באותה נקודה שבה נראה קצין בכיר מדלג מעל לגופה ללא קשר למוצאו בכלל, היא זו שנבחנת ונבדקת עתה", כך הוסיף.

גורמים נוספים במשטרה מציינים כי "מפכ"ל המשטרה לא ידע כלל על האירוע, שכן מדובר בסרטון שהופץ  מתוך תיק המתנהל כעת בבית משפט, שהחל עוד לפני כהונתו של המפכ"ל. מיד כשצפה בסרטון ולאחר בחינת הנושא ושיחה עם הקצין, החליט המפכל על מינוי וועדת הבדיקה".

ל"מעריב" נודע כי הסרטון ואותה התנהלות הובאה בשעתו למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב בדימוס מוטי כהן, אולם איש במשטרה לא החליט לבחון זאת והיא נעלמה מבדיקה גם על ידי הפרקליטות, שצירפה את הסרטון כמו שהוא לתיק בית המשפט ולא מעבר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כפי שנמסר אמש, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשותו של ניצב בדימוס, עו"ד אהרון אקסול. לכשתושלם הבדיקה ויוצגו מסקנותיה, אלא יועברו גם לידיעת הציבור כמתבקש".

ניצב ג'מאל חכרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניצב ג'מאל חכרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נזכיר כי הבוקר דווח ב"הארץ" כי ניצב ג'מאל חכרוש, העומד בראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, נקלע לזירת רצח, דילג מעל הקורבן ויצא מהזירה כלא היה. בעקבות פרסום הידיעה, חכרוש שוחח היום עם המפכ"ל, וביקש לצאת לחופשה עד שתושלם בדיקת המקרה.

"אני שלם עם מה שעשיתי. כל פעולה אחרת שהייתי עושה - הייתה שיבוש"

בראיון לחדשות 13 הערב, ניצב חכרוש הגיב על הדברים והבהיר: "ביקשו ממני לא להתערב, מישהו בא בריצה ואמר 'דקרו אותו' אז יצאתי וראיתי אדם מוטל. דבר ראשון שעשיתי – התקשרתי למשטרה והודיעו לי שקיבלו הודעה. עד שהגיעו, אני סגרתי את הזירה, כל פעולה אחרת שהייתי עושה, הייתה שיבוש". 

"אני שלם עם מה שעשיתי", הדגיש, "אני רוצה שהצדק יצא לאור ואני אמשיך בשליחות שלי בתפקידי הנוכחי". באשר לבקשתו לצאת לחופשה בעקבות בדיקת התקרית, השיב: "יש צוות בדיקה וכדי לתת לו לעבוד חופשי, ביקשתי לצאת לחופשה".