נצ"מ בדימוס אפרים ארליך (קרמשניט) שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל על פרשת ניצב ג'מאל חכרוש, שתועד כשהוא מדלג מעל קורבן רצח, וציין כי חכרוש חבר טוב שלו. "גילוי נאות - אנחנו חברים טובים, משום כך רוצה לדבר יותר על המשמעויות מסביב מאשר על המקרה עצמו שהוא מקרה לא טוב", הסביר ב-103FM, "ראיתי את המקרה, זה דבר שלא היה צריך לקרות. משקרה, הוא צריך להסתיים בדרך שאני חושב, דיברתי אתמול והבוקר עם חכרוש, הבעתי את דעתי בפניו מה הייתי עושה לו היית במקומו".

הוא נשאל מה היה עושה במקרה כזה, והשיב: "תשאיר את זה בינו לביני. אתה גורר אותי בלשון?". בהמשך ציין כי לא היה יורד במדרגות במקרה כזה - "הבנות שלי יודעות, יש להן טראומה, כשהייתי הולך איתן ורואה מישהו גונב משהו מחנות - היית עוזב אותן והולך לתפוס אותו. תתקדם".

"חשוב להגיד שמשטרת ישראל מכילה בתוכה אלפי שוטרים שרובם טובים, מקצועיים, מצוינים אפילו. לצידם, ישם גם כאלו לא יוצלחים, עצלנים, רקובים", הסביר הבכיר לשעבר, "כל הטובים שותקים שמא יבולע להם אם יפתחו את הפה. יש תרבות ארגונית שמי שקבע אותה זה לא קרמשניט, אלא מבקר המדינה לשעבר, שקבע שיש תרבות שקר במשטרה, וכבוד השופט חיים כהן שאמר 'חוששני שלפני שאנו באים לחקור את הפושעים נצטרך לחקור את פשעי השוטרים'".

ארליך הוסיף: "מה אני אומר? יש במשטרת ישראל תרבות שקר, יש גיבוי שהופך לחיפוי וחיפוי שהופך לגיבוי וקיבלנו את הדבר הזה ששנה וחצי כולם הסתירו אותו, מתכחשים ופתאום זה בא להם פצצה לתוך הפרצוף. בסיפור של חכרוש גם הפרקליטות לא בסדר, כי כל הדברים האלה נחשפו".

בהמשך הריאיון, הבכיר לשעבר התייחס לפרשת NSO ותגובות המשטרה אליה. "זו פרשה עגומה, שצריכים להקים לה וועדת בדיקה - אבל לא ייצא ממנה כלום, כי מישהו באמת מיישם כאן?", אמר, "ואני רואה שהשר בר לב מתעורר וזה טוב, הוא התחיל להתעורר כי הוא מבין שהוא נמצא בבור של שיט. אנחנו כאוס רציני - ראית את כל הקצינים של המשטרה, כולל המפכ"ל, איך הם עמדו והתפתלו בתשובות לגבי הסיפור הזה? אני הרגשתי מבוכה בשבילם, אני בטוח שהם בתוך תוכם לא מאמינים לתשובות שהם נתנו".

משרדי NSO (צילום: רויטרס)
משרדי NSO (צילום: רויטרס)

אך אחד לא מאמין יותר למשטרת ישראל. אבל המשטרה צריכה את הכלים האלה.
"ברור, למשטרה יש סמכויות והיא צריכה להשתמש בכל הכלים, אבל הכול על פי חוק. יש סמכות למשטרה להשתמש בכוח, זה אומר שאני יכול לבוא ולפוצץ אותך?".

הבעיה שחוק האזנת סתר לא מתאים לעידן היום.
"זה לא החוק, החדירה למחשב זה לא חוק האזנת סתר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm