בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) באופן תקדימי, כי אדם שרצח את אשתו לנגד עיני בתה בת ה-17, יכנס תחת הגדרת העבירה "רצח בנסיבות מחמירות", כפי שהוגדר בסעיף 301 א' לחוק העונשין. לפיכך, עונשו של הנאשם במקרה זה, הותר על כנו כפי שהושת עליו, וירצה מאסר עולם.

בית המשפט העליון קבע כי בנסיבות של רצח בת זוג לעיני ילדים, יש להרשיע ככלל, בעבירה של רצח בנסיבות מחמירות ולהשית מאסר עולם חובה, מבלי להותיר לבית המשפט שיקול דעת בעניין.

כבוד השופט ניל הנדל, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, ציין בפסק הדין, כי "המציאות היומיומית של אלימות נגד נשים ורצח נשים אינה גזירת גורל ואין להשלים עימה. במקרים המתאימים יש לתת ביטוי לחומרתה במסגרת ההכרעה השיפוטית".

הוסיף השופט הנדל כי "לאחר שהגעתי למסקנה כי מעשהו של המערער מגבש את עבירת הרצח בנסיבות מחמירות, לא יהיה נכון שלא להתייחס להקשר הכללי שבו נטוע מעשהו של המערער כלפי המנוחה. הכוונה לתופעה החברתית המדאיגה של רצח נשים בידי בני זוגן. הסתכלות על פסקי הדין המאוזכרים בפסק דין זה, שכמעט כולם נסובים על מקרי רצח (או ניסיונות רצח) של נשים בידי בני זוגן – רובם ככולם בבתיהן, מקום שאמור להיות מקום מבטחן – ממחישה כשלעצמה את היקפה וחומרתה של תופעה זו. תופעה נפסדת זו, החוצה מגזרים וקבוצות חברתיות, גבתה את חייהן של 48 קורבנות בתקופה שבין שנת 2016 לשנת 2020, מתוכן 13 נשים בשנת 2020".

"מקרים אלו של רצח נשים בידי בני זוגן הם מקרי הקצה של תופעה רחבה יותר של אלימות נגד נשים, שהחמירה עוד מאז פרוץ מגפת הקורונה - החמרה שבאה לידי ביטוי בעלייה של מאות אחוזים במספר הפניות למוקד המידע והסיוע של משרד הרווחה, ושל עשרות אחוזים במספר הפניות למרכזי טיפול ולמשטרה".

מהפרקליטות נמסר בתגובה לפסק הדין: "בית המשפט העליון קיבל פה אחד את עמדת הפרקליטות, שאדם שרוצח את בת הזוג שלו, בבית שלה, לעיני ילדים, מבצע רצח שהוא אכזרי במיוחד. אדם כזה כופה על בת הזוג סבל בל יתואר, מלבד הסבל העצום שבמעשה עצמו, המנוחה יודעת כי ברגעיה האחרונים, הבת שלה צופה בה נרצחת. בית המשפט העליון העביר מסר חד וברור, שהמציאות היומיומית של אלימות כלפי נשים היא לא גזירת גורל ואסור לנו להשלים איתה ומי שמבצע מעשה שכזה, דינו מאסר עולם".

המקרה הנידון שהוביל לפסק הדין התקדימי, מתייחס לאירוע טראגי מ-2015, בו בעל רצח את אשתו בדירתם בנתניה. מדובר באישה, אמא לשלוש בנות ששתיים מהן משותפות לה ולרוצח. הוא דקר אותה בפלג גופה העליון מספר פעמים, ולבסוף, לאחר נסיונות מאבק ובריחה, שיסף את גרונה בפתח הבית שבו התגוררה, והכל לנגד עיני אחת מבנותיה.

בית המשפט המחוזי מרכז לוד הרשיע אותו, לאחר שמיעת ראיות, בעבירה של רצח בכוונה תחילה, כנוסחה לפני הרפורמה בעבירות ההמתה בחוק העונשין, והושת עליו עונש מאסר עולם חובה. 

ערעורו של הנאשם נסוב על השאלה האם מעשהו מגבש עבירה של רצח בנסיבות מחמירות בנוסחה הנוכחי לאחר התיקון לחוק, שעונשה מאסר עולם חובה, או שמדובר בעבירת רצח "בסיסית", ללא נסיבות מחמירות, שהעונש המרבי עליה הוא מאסר עולם.