ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) חתם היום (חמישי) על הסכם טיעון במסגרת הפרשות בהן היה מעורב. על פי ההסדר, שר הבריאות לשעבר יודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר, בעוד פרשת המעדניה תימחק מכתב האישום. ליצמן יידון למאסר על תנאי ולקנס סמלי בסך 3,000 ש"ח.

לאחר החתימה, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש כתב אישום נגד ליצמן בגין עבירה של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין. כתב האישום יוגש לבית המשפט השלום בירושלים במסגרת הסדר טיעון, שגובש על דעת פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים) ופרקליט מחוז ירושלים. זאת לאחר שח"כ ליצמן הודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

ליצמן פרסם תגובה באמצעות באי כוחו עוה"ד ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר: "לאחר קיום שימוע ארוך ויסודי שהתקיים בראשות היועץ המשפטי לממשלה והתנהל בלב פתוח ובנפש חפצה, התקבלו מרבית טענותיו של ח"כ יעקב ליצמן. בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט. מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים. יודגש, כי לאורך כל שנות פעילותו הציבורית פעל ח"כ ליצמן למען כלל הציבורים והאוכלוסיות, בכללם מתן מענה מיוחד לפניות הציבור ללא אפליה ועל פי החוק".

כזכור, ליצמן נחשד בכך שהתערב לטובתה של מלכה לייפר, הנאשמת בפדופיליה, בכך שפעל לשנות את חוות הדעת על כשירותה לעמוד לדין כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה.

במקביל נחשד ליצמן כי להשפיע על גורמים מקצועיים במשרדו למנוע סגירת מעדנייה סמוכה לביתו עקב ליקויים תברואתיים שהתגלו בה. לאחרונה הודיע ליצמן כי לא יתמודד לכנסת הבאה ויפרוש מהחיים הפוליטיים.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "עסקת הטיעון עם ליצמן חייבת לכלול הטלת קלון. שר המנצל מעמדו כדי למנוע הסגרה של חשודה בעבירות מין בקטינות, מפר אמונים לא רק כלפי המדינה אלא כלפי כל ילד.ה".

מארגון "מגן" המלווה את נפגעות לייפר נמסר: "לצערנו, היום מסתיימת תקופה קשה שגרמה לנפגעות מלכה לייפר צער רב. אנו מזדהים עם כעס הנפגעות הגיבורות על עסקת הטיעון, ואפילו שלפי שיטת המשפט הישראלית הן לא חלק מהתיק, היה מקום לשמוע את דעתן. אנו מקווים שההודאה תיתן תוקף למעשים החמורים ושבפעם הבאה פוליטיקאים יבינו שהם לא מעל לחוק".