עורכת הדין נורית ליטמן, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה, שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לריאיון שהעניקה השופטת בדימוס אתי כרייף בתוכנית "עובדה", בו היא התייחסה לראשונה לפרשת "מין תמורת מינוי" מול המצלמות. "מופע עצוב בעיניי", אמרה ליטמן. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לדבריה, מה שהפריע לה בהתבטאויות של כרייף היה מהות הדברים: "כל התפיסה של מה מותר ומה אסור, או כל התפיסה של מה מותר ואיך מותר להתנהל בחקירה, אליי זה לא דיבר. לא לחינם היא נחקרה בחשד להשמדת ראיה, בגלל מחיקת המסרונים בחקירה. אבל כשופטת, יש איזשוהן אמות מוסר שנדרשות משופט שיושב על כס השיפוט". 

כשנשאלה האם אין שימוש בקשרים אישיים בתוך מערכת המשפט בכל מה שקשור להתמחויות, השיבה ליטמן: "אני יכולה לדבר רק מהניסיון האישי שלי בפרקליטות, ממש לא. ההיפך, יש זהירות יתרה לא לעשות את זה. אבל בוא נגיד ככה, אני לא תמימה, בטח יש מקומות, ואולי גם בפרקליטות שקשרים אישיים יכולים לסייע. אבל בוא לא ניפול במלכודת הזו". 

בהמשך דבריה, התייחסה המשנה לפרקליט המדינה לשעבר, להסדרי הטיעון של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לקראת סיום תפקידו, ואמרה כי "העיתוי פה הוא בעייתי, אין שאלה. אני חושבת שזה בהחלט שיקול שגם היועץ המשפטי לממשלה היה צריך לקחת בחשבון, גם נושא האמון הציבורי בהחלטות שלו. כשהגענו להסדר האחרון עם ליצמן - שיש לי בהחלט גם דברים טובים להגיד עליו, אבל אפשר היה לחשוב מראש איך הסדר כזה יתקבל בציבור".

"הקושי מהתיק של ליצמן הוא שבמשך שנתיים הוא המתין להחלטתו של היועץ, ואז רגע לפני פרישתו, נעשה הסדר. אני אומרת שוב, בעיניי העליהום שיש על ההסדר הזה, הוא לא מוצדק. אני חושבת שהוא הסדר סביר", הסבירה. 

כשנשאלה על כך שכתבי אישום חמורים נגמרים בהסדרי טיעון, הגיבה ליטמן: "אני לא מקבלת את הפער הזה. אני לא רואה אותו בתיקים, לפחות שאני מכירה. שמעתי השבוע מישהו שאמר - 'אם מסיימים תיק כמו ליצמן, כמו שמסיימים, אז אולי עדיף לא להתחיל בכלל'. כשפותחים בחקירה, אף פעם לא יודעים מה יהיה אחר כך. אז הרבה פעמים נפתחת חקירה בעבירת שוחד, ובסופו של דבר אין ראיות לשוחד , אלא עבירות פחותות".

"להגיד, 'אם זה לא מסתיים בסופו של דבר בשוחד, אז אל תפתחו בכלל בחקירה'. קשה מאוד ליישם את האמירה הזו. כי אז המשמעות היא שגם כשיש חשד לעבירת שוחד, מתוך החשש שאולי בסוף זה לא יהיה שוחד, לא נפתח בחקירה", סיכמה.             

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM