אחרי הראיון שהעניקה לתוכנית ״עובדה״ בשבוע שעבר, בה חשפה את הצד שלה בפרשת "מין תמורת מינוי", השופטת בדימוס אתי כרייף יוצאת בהרצאה חדשה: ״האמת מתחת לגלימה״. 

ביקורת על כרייף לאחר הריאיון ב"עובדה": "מופע עצוב"

כזכור, בשבוע שעבר כרייף שברה שתיקה ארוכה והתייחסה לראשונה מאז שנסגר התיק בעניינה לפרשה בעקבותיה נאלצה לפרוש מכס השיפוט. במהלך הריאיון, פרשה כרייף את השתלשלות העניינים שהובילה אותה למשרדי החקירות בלהב 433 ויצאה למתקפה נגד העוול שלטענתה נעשה לה.

"המערכת אנסה אותי, נהגו בי כמו חפץ", אמרה בריאיון ב-103FM. "היה לי חשוב שכולם ישמעו – אישה היא לא 'נותנת', אי אפשר להחפיץ אותה ואי אפשר לקחת ממני 20 שנים של כבישת כל יעד תעסוקתי ולהפוך את זה רק כי נכנסתי למיטה עם מישהו". 

"זה הגיוני להרוס קריירה ומשפחה? ילדים?", מחתה, "אני אכלתי אותה ואני לא רוצה שאף אחת תאכל אותה. הבן שלי מדהים, הוא אמר לי שהוא גאה בי והתרגשתי עד דמעות. בן הזוג מדהים, מחבק, מכיל. זה לא פשוט לא לו ולא לילדים ולא להורים, אבל הם תומכים ומחבקים ומאמינים. הם ראו את העוול שנעשה לי ונתנו לי את הכוח לעמוד מול הבמה ולהגיד את הדברים, בלי להתבייש. טעיתי ויש לי זכויות, לא תיקחו אותן ממני כי זה נוח ומוכר". 

כשנשאלה האם פניה לפוליטיקה, השיבה: "גם כשופטת וגם כקצינת משטרה, ראיתי עצמי כמי שאוהבת את הציבור ורוצה לעסוק בשליחות ציבורית. את החלום שלי להיות שופטת גזלו ממני, פוליטיקה היא חלק משליחות ציבורית ואני לא פוסלת בכלל. אני יודעת שחורה לי דברים שקורים, אי אפשר לתת לגיטימציה לאנשים לעשות מה שהם רוצים רק כי הם יכולים".

כרייף סיפרה על התמיכה שקיבלה גם מנשים, לאחר פרסום הראיון ואמרה: "היה שווה לשים את עצמי ואת הפרטיות שלי על המנגל עוד הפעם". היא ציינה את הלבטים שהיו לה באשר לקיום הראיון, אך לדבריה, בחרה לשתף בצד שלה "כי אסור לשתוק".

אתי כרייף שוברת שתיקה (צילום: מתוך ''עובדה '', קשת 12)
אתי כרייף שוברת שתיקה (צילום: מתוך ''עובדה '', קשת 12)

גם בתוכנית עובדה סיפרה מה עמד מאחורי ההחלטה להיחשף אחרי תקופת שתיקה ארוכה: "יש אמירה שחייבת להיאמר מבחינתי - אל תפחדי, אף אחת לא צריכה לפחד. חטאת, מעדת, מעלת באמון שניתן לך - לא בסדר, לא מוסרי, לא בושה, לא צריך לתלות אותך על העץ הכי גבוה בגלל זה, לא צריך לסקול אותך באבנים. אנחנו לא באייתולות, לא צפון קוריאה, לא איראן".

"קרה מה שקרה, החשבון שלי, הוא עם בן הזוג שלי, עם הילדים שלי, תליתם אותי על המוקד? הפשטתם את עורי? אנסתם אותי בציבור? מישהו צריך לדעת שזה לא בסדר. בגלל זה אני כאן".