"לא הייתה לחכרוש כל סיבה אמיתית לפרוש": דרמה התחוללה בצמרת המשטרה בימים האחרונים, זאת בעקבות חשיפת "הארץ" המציגה תיעוד מזירת רצח בה נכח ניצב ג'מאל חכרוש, כשהוא מדלג מעל הקורבן ויוצא מהמבנה. התיעוד עורר סערה ואף גרם אמש להודעת פרישה מהדהדת של הניצב שהיה אמון עד כה בטיפול בפשיעה במגזר הערבי. ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי שוחח הבוקר (שלישי) על הנושא עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm ויצא להגנתו של הניצב הפורש.

על הודעת הפרישה של חכרוש אמר בורובסקי תחילה: "ניצב חכרוש טעה פעמיים - כשיצא לחופשה, וכשהודיע על פרישה". הוא המשיך ואמר: "לא חושב שהייתה סיבה אמיתית, מקצועית ומוסרית לפרוש. טעות גדולה".

"אני מסתכל על האירוע", הוא טען, "בגלל כמה שטויות שמצטלמות בעיני אחרים באופן לא מקצועי? לא צריך כלום. צריך שכל ישר, ולהבין את המשטרה". הוא הסביר את כוונתו: "אסור לו לגעת בפצוע בזירה. השאלה היחידה האם הייתה הפקרה או לא הייתה הפקרה. ניצב חכרוש מסר עדות בבית המשפט".

"לא יכולה להיות הפקרה", טען בורובסקי. "הפקרה היא כשאתה עוזב את המקום ולא חוזר אל המקום. מי יכול לשפוט את התפקוד של אדם שנמצא ביום חופש ורואה אירוע ומושיט עזרה? אסור לגעת בפצוע כדי לא לזהם את הזירה. במקום היחידי ששוטר מצווה לטפל, זה במקרה של דום לב, וביתר הדברים אסור לגעת".

ניצב ג'מאל חכרוש  (צילום: דוברות עיריית באר שבע)
ניצב ג'מאל חכרוש (צילום: דוברות עיריית באר שבע)

הניצב לשעבר המשיך להביע צער על פרישתו הדרמטית של חכרוש: "זה מה שכואב לי, לא מצליח להבין את הדבר הזה. הדיון הזה היה צריך להסתיים בשלוש דקות שבו מישהו מקצועי מסתכל ואומר 'פעל ללא דופי'. אף אחד לא בא ואמר שהוא הפקיר זירה. אם הוא היה מפקיר זירה, אם זה היה קורה, זה היה מגיע לוועדת חקירות שוטרים. אז מה עושים עכשיו? ממנים ועדה. הוועדה תבחן את איכות התפקוד של אדם שנמצא בבגדים אזרחיים. זה ייקח שנה וחצי, ואז היא תגיד 'היית צריך לתפקד אחרת'. הוא מסר עדות בבית משפט, חד משמעית, הוא לא הפקיר את הזירה".

לשאלה האם היה מייצג את חכרוש כעורך דין, אמר: "ברור, הייתי עושה את זה גם כעורך דין וגם כי אני חושב שהמשטרה הזאת היא המשטרה היחידה שלנו. אילו מסרים אנחנו מעבירים עכשיו? מה אנחנו אומרים לשוטר שתפקד ביום החופשה שלו. אסור לשפוט מישהו כי הוא הצטלם לא נכון".