בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) 39 חודשי מאסר על עלי אדקידק (41), תושב מזרח ירושלים, בגין השוד האלים של השף שלום קדוש במרץ 2021. בנוסף למאסר, נגזר עליו גם תשלום פיצויים בסך של 150 אלף שקלים לשף. האירוע התרחש שעות ספורות לפני חתונת בתו של השף, שנע בין חיים למוות במשך מספר שבועות, כשהוא מורדם ומונשם. 

בהחלטתו, כתב סגן נשיא המחוזי בירושלים, השופט רפי כרמל: "הקורבן, שף בעל מוניטין, נפגע כשהוא מתכונן לחתונת בתו באותו ערב. כתוצאה מהפגיעה, הוא ובנו לא זכו להשתתף בחתונה. הצהרת הנפגע שהוגשה ע"י בנו של קרבן העבירה, שאת תוכנה לא אפרט בשל צנעת הפרט, מלמדת על פגיעה קשה בקורבן, שהציבה אותו בין חיים למוות, כשהוא מורדם ומונשם במשך שבועות". עוד ציין השופט, כי קדוש החל לאחרונה בתהליך שיקום ממושך, שעודנו בעיצומו.

כזכור, על פי כתב האישום, ב-21 במרץ בשעות הצהריים הגיע הנאשם לתחנת דלק פז בירושלים. הנאשם הבחין ברכב שעמד במקום, נעצר מצידו הימני והבחין בשטרות כסף בתוך הרכב. הנאשם הסתובב סביב הרכב תוך שהוא מביט לצדדים וממתין לשעת כושר בכדי לגנוב את הכסף. בשלב מסוים רכן הנאשם לעבר הרכב, הכניס את ידו הימנית ואת ראשו מבעד לחלון, נטל את הכסף שהיה ברכב ותחב אותו לכיסו.

מיד לאחר מכן, הבחין בעל הרכב במעשיו של הנאשם והחל לרדוף אחריו. הנאשם, כך עולה מכתב האישום, ניסה להימלט מממנו אך זה הצליח לתפוס את ידו הימנית. על מנת להימלט עם הכסף, הסתובב הנאשם והדף את בעל הרכב בכוח לקרקע באמצעות ידו הימנית, וזאת כדי להשתחרר מאחיזתו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נפל בעל הרכב, ראשו נחבט בעוצמה בכביש ונגרמו לו שברים בגולגולת ושברים בצוואר.

מהפרקליטות נמסר: הסדר הטיעון אשר אומץ על ידי בית המשפט הביא בחשבון את אופי המעשה מחד ואת התוצאה החמורה מאידך. נפגע העבירה עודכן על ידינו לאורך ההליך. אנו מחזקים את נפגע העבירה ואת משפחתו ומתפללים יחד איתם להחלמה מלאה.