המשטרה עשתה שימוש בתכונת ריגול חודרנית נגד אחד המעורבים המרכזים באחד מתיקי נתניהו, כך דווח אמש ב"חדשות 13". על פי הדיווח, תוכן סלולרי נרחב הכולל מונות, הודעות, שיחות ואפליקציות, "נשאב" ללא צו והיתר מתאים של בית המשפט. עורך הדין מיכה פטמן, מומחה בעבירות צווארון לבן וסנגורו לשעבר של בנימין נתניהו, התייחס לפרסום הבוקר (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח השיחה, ביקש עורך הדין פטמן להציג כיצד פעלה המערכת בעבר: "20 שנה אחורה, מאזינים לעורך דין ללא סמכות ושומעים אותו מדבר עם ראש ארגון פשע. עושים הצלבה ומגלים שלפני שבוע היה רצח, הולכים לשופט ואומרים לו שיש מידע מודיעיני, השופט ייתן צו להאזנת סתר ומאזינים מאותו רגע לארגון הפשיעה ולאנשיו. ככה זה התנהל בעבר. היום, לא הולכים לשופט, אנחנו עדיין במסגרת המידע המודיעיני ומשתילים את תוכנת פגסוס. שואבים את המידע, רואים מה עשה אותו ראש ארגון פשע, כל מה שמכשיר הטלפון שלו יכול לאפשר".

על משמעות החשיפה בתיק 4000 בעדותו של פילבר, אמר: "הוא הודה בעבירות מסוימות והוא חתם על הסכם עד מדינה. נניח והמידע על אותן עבירות פליליות הושג על ידי התוכנה הזדונית וכל המידע חוקי לכאורה והושג בשלב מאוחר יותר באמצעות המודיעין על אותם דברים. אם אנחנו היינו במדינה מתוקנת כמו ארצות הברית ההודאות שלו נפסלות ונזרקות מהחלון תוך שלוש שניות".

פטמן המשיך: "בלי ההודאות של פילבר אין לתביעה לאן להתקדם בעבירת השוחד. כשעורכי דין מתלוננים על דבר כזה אף אחד לא מקשיב לנו, אנחנו מייצגים נאשמים ואינטרסים, הדי.אן.איי שצריך להשתנות פה הוא הדי.אן.איי השיפוטי - לא צריך את ההגנה האוטומטית על הרשויות, צריך להגיד שיש גבול ולא ניתן לחצות אותו. פסילת ההודאות של מומו פילבר היא תחילת שינוי די.אן.אי אמיתי".

"אני לא מאמין שהמשטרה תיתן לשופטים להגיע ולהבין מה קרה פה", אמר עורך הדין והסביר: "אם אתה חושב שהמשטרה תחשוף שהם פשעו זה לא יקרה. בוודאי שהם ישקרו, האנשים האלו צריכים ללכת לכלא, אתה חושב שהם יבואו ויתוודו? אני חושב שהמשטרה עד רמה מסוימת תשתף פעולה, ברמה של המודיעין אני חושב שיסתירו את זה, הם יגנו על עצמם ועל חירותם ולא ירדו לעומק. מידע צריך לקבל ממישהו והמידע יוסתר מהם. יתנו להם קצת בשר כדי להרגיש שהם מצאו ממצאים".

עוד הוסיף ותקף את התנהלות המשטרה במהלך אספת המודיעין: "זה הדי.אן.אי של המודיעין המשטרתי, ככה הם עובדים. הם לא יחשפו, לא חושפים ולא חשפו את השיטות שלהם כי כל מי שיחשוף את זה צריך לשבת בכלא והוא יודע את זה. העובדה שהפוליטיקאים יזועזעו והוועדות יחקרו אבל השוטרים יטייחו. פה כבר יש קצה חוט אמיתי ובחקירה מאוד בסיסית אפשר לזהות מי הם שני חוקרים, יש תאריך ויודעים מי היה בחדר באותו יום ואפשר אולי לשבור את אחד מהשניים האלו. יש פה קצה חוט שאפשר למשוך".

האם מדובר בנקודת מפנה בתיק של נתניהו? "זו נקודת מפנה במשפט הישראלי, אם הדי.אן.איי השיפוטי טיפה יטה ימינה ולא יקבל באמונה את הצהרות השוטרים ויתחילו להסיר תעודות חיסיון על אמצעים", הסביר, וסיכם: "מקווה שזו נקודת מפנה בתיק של נתניהו ושהנקודה הזו תעזור ליועמ"ש הבא לסגור את התיק הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm