משפחת נתניהו הגיבה היום (חמישי) לדרישות ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במסגרת תביעה הדיבה שהגישו נגדו. כזכור, אולמרט דרש שבנימין, שרה ויאיר נתניהו יעברו בדיקה פסיכיאטרית על ידי מומחה מטעמו ושיענו על שאלות אודות מצבם הנפשי. בתגובה שהגיש פרקליט המשפחה יוסי כהן לבית משפט השלום בתל אביב בשמה של משפחת נתניהו התבקש בית המשפט לדחות את בקשתו של אולמרט.

"במקום שהנתבע (אולמרט) ייסוג, ירפה ויביע חרטה, הוא ממשיך בהגשת בקשות מכפישות המוגנות בחסיון החל על כתבי בי-דין. עובדת היותו של הנתבע עו"ד במקצועו מחדדת את השימוש שהוא עושה באכסניה זו, בחוסר תום לב קיצוני", נכתב בתגובה.

עוד טענה משפחת נתניהו, כי "למרבה המבוכה, הנתבע מתייחס להליך המשפטי במידת היהירות שכה מאפיינת אותו. האם הוא סבר כי התובעים או בית המשפט לא יעיינו היטב באסמכתאות אליהן הוא מפנה או שבית המשפט לא יידע לאבחן את העובדות שבענייננו מהעובדות שבאסמכתאות אשר עליהן הוא מבסס כביכול את טיעוניו? כך או כך, מאופן התעלמותו המופגנת של הנתבע מעקרונות בסיסיים המהווים נכסי צאן ברזל בשיטתנו המשפטית ומעצם ניקיונן לאחז את עיני בית המשפט הנכבד בפסקי דין שהעובדות שבבסיסם שונות בתכלית השוני מהעובדות שבענייננו, ניתן ללמוד כי הוא כלל אינו מעוניין בבירור האמת".

"הוא (אולמרט) צחקק וגיחך בזלזול מופגן כאשר העירו לו במהלך ראיון כי התבטאויותיו חורגות מהנורמות המקובלות וכי לא ניתן להוכיחן והשיב בביטחון כי התובעים לא ינקטו כנגדו בכל הליך, מתוך חשש שאם יעשו כן, הוא ידרוש את חשיפת מצבם הרפואי על ידי פסיכיאטר מומחה מטעמו. בקושי רב מתאפק החתום מטה (עו"ד כהן בשמה של משפחת נתניהו) מכתיבת המסקנה המתבקשת, בפרט נוכח הבקיאות הרבה שמגלה הנתבע ברזי מחלות הנפש, בתסמינים, בבדיקות ובשמות התרופות שנועדו לרפאן, נטען בתגובה.

בהמשך התגובה טענה משפחת נתניהו באמצעות בא כוחה כי "מעבר לעובדה שמדובר בניסיון סחיטה מובהק שמטרתו הברורה הרתעת התובעים מהגנה על זכויותיהם, לנתבע אין ולא יכולה להיות כל ראיה להוכחת טיעוניו הבזויים והמופרכים: הן מכתב התביעה, הן מתשובותיו של הנתבע לשאלות בית המשפט והן מהבקשות, ניתן ללמוד שהנתבע אינו מאמין בהם באמת ובתמים, שכן הוא הודה למעשה שאת ההוכחות הוא מקווה להשיג, לא פחות ולא יותר, באמצעות התובעים. בשל יהירותו, סירב הנתבע להיאחז בגלגל ההצלה שבית המשפט הושיט לו ולסגת מטענת 'אמת דיברתי'.

כזכור, לפני עשרה ימים הגיש אולמרט בקשה רשמית לבית המשפט השלום בתל אביב, על מנת שיורה לנתניהו לעבור בדיקה אצל מומחה לבריאות הנפש, אותו ייבחר אולמרט בעצמו.

בנימין ושרה נתניהו בבית המשפט המחוזי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין ושרה נתניהו בבית המשפט המחוזי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בבקשתו, אליה צירף גם את בני משפחתו של נתניהו - שרה ובנם יאיר. אולמרט ביקש שכל אחד מבני המשפחה שתבעו אותו יענה על שאלון בנושא בריאות הנפש, ויחתום על מסמך לוויתור על סודיות רפואית ונפשית.  

אולמרט אף דרש שבני משפחת נתניהו יחשפו מה עלה בגורל המכתבים אותם שלח עורך דינו למשפחה, בבקשה שיציגו בפניו מסמכים אשר ביקש כחלק מכתב ההגנה שהגיש לבית המשפט.  

מוקדם יותר החודש נפתח המשפט בין שני ראשי הממשלה לשעבר, לאחר שמשפחת נתניהו תבעה את אולמרט בסכום של כ-837 אלף שקלים. תביעתה של משפחת נתניהו עוסקת בשני הראיונות שהעניק אולמרט, הראשון לעיתונאי גדי סוקניק בערוץ דמוקרטי.וי, והשני בתוכנית אופירה וברקוביץ’ בערוץ 12, שבהם אמר אולמרט: “ראש הממשלה, רעייתו ובנו הם חולי נפש הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי”.בכתב ההגנה שהגיש טען אולמרט כי “בהקשר הנדון, צמד המילים ‘חולה נפש’ אינו בבחינת כינוי גנאי כלל וכלל”, וכי הוא “לא היה מעלה בדעתו להוציא מפיו את צמד המילים הזה על מנת לחרף, לבזות ולגדף”.