פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר פנו היום (חמישי) לבית המשפט בבקשה להורות לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירותיו של נתניהו במסגרת תיקי האלפים, באמצעות תוכנת "פגסוס" ותוכנות ריגול אחרות.

מוקדם יותר פנתה הפרקליטות לסניגורי נאשמי תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ועדכנה אותם כי נערכת "בדיקה מעמיקה" בעקבות הפרסומים בתקשורת על השימוש בתוכנת המעקב NSO בתיקים. בנוסף לכך, ביקשו כי הדיון הקרוב יוקדש לנושא זה ולהשלכותיו על ניהול המשפט.

עורכי הדין פנו לפרקליטות לקבלת תשובות בין היתר לשאלות על האם נעשה שימוש שכזה, מתי ובאיזה אופן. עוד נשאל האם תוצרי השימוש נשמרו ומי הגורמים שפעלו בעניין ומי הגורמים שהיו מודעים לשימוש כאמור, לברות גורמי הפרקליטות, והמועד שבו הובא הדבר לידיעתם. בנוסף לכך, מבקשים סנגורי הנאשמים לדעת האם היה אישור לשימוש בתוכנות ומי נתן אותו.

בחדשות 13 פורסם אמש שהמשטרה השתמשה בתוכנת ריגול נגד מעורבים מרכזיים בתיקי נתניהו. בחדשות 12 אף פורסמה הקלטה בה נשמעים שני חוקרים בתיק 4000 משוחחים לכאורה על השימוש באמצעי הלא חוקי במהלך ההפוגות באחת מחקירותיו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, שבהמשך גם שימש כעד מדינה.

עו"ד ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג אלוביץ', מסר בתגובה כי "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

על פי הפרסום, התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד. החומר הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טוענים שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה רשמית כי "בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינוי צוות הבדיקה והממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות בכל בדיקה שתידרש על ידי הצוות שמונה. מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".