אביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפרשת האזנות הסתר שהתרחשו לכאורה בתיקי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. "אנחנו יודעים שנעשה שימוש לא חוקי בתוכנת ריגול נגד עד המדינה שלמה פילבר", אמר.

לדבריו, לא מדובר בתוכנה של פגסוס, "כנראה שלא אבל אני זהיר. מה זה אומר? שלמה פילבר נחקר פעמיים, הוא היה חשוד בתיק בזק וואלה! לפני שתיק 4000 בא לעולם, הוא היה חשוד בכל מיני דברים שהדליף לבזק בתור מנכ"ל משרד התקשורת".

"אז בכלל לא בוצעו לגביו האזנות. הוא מגיע לרשות לניירות ערך, לוקחים לו את הפלאפון לפי צו ביהמ"ש". לטענתו, זה לא אומר שהם האזינו, "יותר מזה, באותה תקופה לא היו האזנות לפילבר".

"הבעיה מתעוררת כמה חודשים לאחר מכן, שמתפתח תיק 4000 ואז יש האזנות סתר לכמה חשודים ביניהם לשלמה פילבר. אז על פי החשד הותקנה אותה תוכנה לפילבר ששאבה את המידע", הסביר. 

גליקמן הוסיף כי למיטב ידיעתו, "לא הועבר החומר הלא חוקי וגם אם הועבר לא נעשה בו שימוש. מנסים לבדוק לגבי עוד מעורבים לראות שהם לא טועים, אני משער שביום-יומיים הקרובים נדע את התוצאות".

כשנשאל האם פילבר יכול לחזור בו מהסכם המדינה, השיב: "גם אם נעשה שימוש כזה והשאלה מה נעשה בשימוש הזה הוא יכול להגיד שהמדינה לכאורה הפרה את ההסכם, אבל היא לא מפרה את ההסכם".

על אי קבלת העדות אמר גליקמן: "אנחנו ממש לא שם, לגבי דחיית העדות אני משער שסנגורי אלוביץ' ונתניהו ירצו להזמין לעדות את השוטרים שהתעסקו בזה, השאלה כמה בית המשפט ייתן להם חבל לעשות את מה שהם ירצו. אין כרגע אינדיקציה שעשו שימוש בחומרים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm