פסיקה ייחודית: בית המשפט העליון בירושלים ביטל ביום חמישי האחרון אימוץ של שתי אחיות אצל משפחת האומנה בה גדלו, והורה להעביר אותן לסבתא-רבתא שלהן. זאת, לאחר שהרכב השופטים העדיף את "קשר הדם" בין הקטינות לבין משפחתן הביולוגית המורחבת, ולכן קבע כי יעברו לחזקת הסבתא הביולוגית במתכונת של אומנה ארוכת טווח, בסיוע של דודתן. השופטים סברו כי: "ניתוק הקשר הטבעי בין הורים לילדיהם ייעשה רק במקרים קיצוניים בהם לא נמצאה אפשרות לטיפול בילד במסגרת המשפחה הביולוגית".

ביום חמישי האחרון בית המשפט העליון דחה את הערעור שהוגש על ידי משרד הרווחה, ואישר את החלטת בית המשפט המחוזי לבטל את אימוץ הקטינות, מ' ו-א', אשר אחיות ביולוגיות מאותה האם, אך עם אבות שונים, ולהעבירן לסבתא רבתא, אצלה יגורו מעתה.

בפסק דין שפורסם ב-16 בדצמבר, 2020, נעתר בית המשפט לענייני משפחה לבקשה, והכריז על הקטינות בנות אימוץ כלפי הוריהן תוך הותרתן במשפחת האומנה אצלן הן שוהות. עם זאת, נקבע כי יתאפשר לקטינות להיפגש עם הסבתא רבא ועם דודתן. פסק הדין ניתן בניגוד לעמדת המומחית מטעם בית המשפט, שהמליצה כי האחיות יגדלו בבית הסבתא רבתא, ולא יאומצו על ידי משפחת האומנה שבה הן גדלות. 

אמן הביולוגית של הקטינות, שיוצגה על ידי עו"ד יוסף מאיר אלבז מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, ערערה על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, בהסתמך בין היתר על חוות דעת המומחית. לעמדתה הצטרפו שני האבות של הקטינות. בפסק דין שפורסם ב-21 בדצמבר, 2021, קיבל בית המשפט המחוזי את הערעור של האם, וקבע כי "לא נמצאו טעמים חריגים וכבדי משקל לדחיית עמדת המומחית".

בית המשפטים התייחס לכך שההורים הביאו נכונות "להקריב" את הורותם על מנת שהקטינות תגדלה בחיק המשפחה המורחבת. כאמור, על פסק דין זה הגיש משרד הרווחה ערעור לבית המשפט העליון, שנדחה ביום חמישי האחרון.

עו"ד שני שדה, ממונה ארצית תחום אימוץ, בסיוע המשפטי במשרד המשפטים אמרה: "מדובר בפסיקה תקדימית וייחודית בה נקבע כי שתי אחיות תגדלנה במתווה של 'אומנה ארוכת טווח' אצל הסבתא-רבתא ולא תאומצנה. שתי ערכאות הערעור קבעו כי יש לקבל את חוות דעת המומחית בתיק, ובכך ביטאו את העדיפות שיש לתת ל"קשר הדם" ואת הצורך לבדוק השמה בקרב המשפחה הביולוגית המורחבת, טרם נקיטה בצעד כה חריג של ניתוק הקשר הטבעי שבין קטין למשפחתו הביולוגית. כעת, תקוותנו שהקטינות תזכינה ליציבות ולביטחון בחיק משפחתן המסורה והאוהבת".