פרשת "הניצב המדלג": ניצב ג'מאל חכרוש, ראש אגף סייף במשטרה שתועד כשהוא מדלג מעל גופת קורבן רצח, הודיע בתחילת השבוע על פרישה מידית מהמשטרה לאחר 44 שנות שירות. חכרוש, שממצאי הדו"ח של צוות החקירה בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול אודות התקרית בה היה מעורב יפורסמו בימים הקרובים, התראיין אתמול ל"חדשות 13" והבהיר כי במשטרה לא דרשו שיתפטר מתפקידו: "אף אחד לא הראה לי דלת החוצה, המשפחה אמרה לי שעשיתי מספיק".

נצ"מ בדימוס אפרים "קרמשניט" ארליך שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד והתייחס לריאיון שערך חכרוש בטלוויזיה: "אני חש אי נוחות כשאני נפגש עם הנושא, כיוון שחכרוש הוא חבר, אך החברה היא טובה שלי בחיים היא האמת. יש גבול, הריאיון לצערי הרב היה מביש שעדיף שלא היה מתקיים".

"אם השר והמפכ"ל לא יוצאים בגינוי לנאמר, הריאיון הזה חבל על הזמן כי זה נותן מסר לא טוב להרבה שוטרים טובים במשארת ישראל שהם כן חותרים למגע. האמירה של 'פעלתי כשוטר ערבי בכפר שלו', כשהתגייסנו למשטרה אנו שוטרים 24 שעות בכל מקום", הוסיף.

לדבריו, "ההתנהלות שלו במקרה הזה הייתה בעייתית, אמרתי לו את זה, עדיף היה שהדברים שנאמרו לא ייאמרו, אם השר והמפכ"ל לא יבואו ויסבירו לשוטרים שזו לא הדרך, צריכים למחוק את כל ערכי המשטרה שמופיעים על כל קיר בתחנה של חתירה למגע. שיקומו ויגידו משהו, יש כל כך הרבה שוטרים שמשוועים לשמוע את הדברים האלה שלא היה להם נעים לשמוע את כל סיפור הזה אתמול, אנו שוטרים 24/7 ומחויבים להתערב ולחתור למגע כשצריך, ולמנוע עבירות כשאנו רואים ועלולים למנוע בכך פשעים החמורים, במקרה הזה רצח".

בהמשך, נצ"מ בדימוס ארליך הביע ביקורת על אופן ההתנהלות של ניצב חכרוש באירוע: "עצוב לי שזה המצב, הייתי מצפה להתערבות של כל איש משטרה במקום וברגע שהיו הצעקות, וזה לא משנה אם הפקידה אמרה שרבים שם כל הזמן. הייתי דחוף את האף שלי ומתקשר ואומר שאני מביא משטרה עכשיו, וניידת הייתה יכולה להפריד בין הניצים".

"חבל שזה כך זה התנהל, הקטע של המעבר על הגופה נותן את הנראות הכי בעייתית לסיפור, אך להערכתי אפשר היה למנוע את כל האירוע הזה. חכרוש, אתה 44 שנים במשטרה, אבל חבל שזה נגמר ככה. עדיף היה שלא היה אומר את מה שנאמר, אני מצטער בשבילו הוא חבר וחשוב לי לומר את הדברים הללו למען שוטרי משטרת ישראל שאנו רוצים שיתערבו בכל מקום".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm