המשטרה תעביר הבוקר (שני) לוועדה הבוחנת של הפרקליטות, באמצעות רכיב דיסק או קיי, מאות תיקים שבהם אושר ביצוע האזנות סתר על ידי בית המשפט, ובנוסף מאות תיקים נלווים. בסך הכל יועברו לעיון הוועדה קרוב ל־2,000 תיקי חקירה מהשנים האחרונות. 

כזכור, בעקבות חשיפת כלכליסט אודות חשד לשימוש המשטרה בתוכנת ריגול פגסוס בתיקי חקירה מורכבים שלא כדין, הורה היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בבדיקת הטענות. לשם כך, הזמינה הוועדה את כל תיקי החקירה מהשנים האחרונות. 

עוד קודם לכן החלה המשטרה בבדיקה וחשפה כי יש מקרים שבהם נמצאו חריגים או כלשונה "באגים" במסגרת האזנות סתר שבוצעו על פי צו של בית המשפט, אולם לא נעשה שימוש בחומר שהובא לידיעת החוקרים שלא כדין. במשטרה ממשיכים לגרוס בדבקות כי עד כה לא נמצאה כל חריגה מנוהל או מעבירה על חוקי האזנות הסתר, וכי כל פעולה בוצעה בכפוף ובהתאם לצווים החתומים על ידי סגן נשיא בית משפט מחוזי על פי דין.

במשרד המשפטים אמורים להגיש ביום שלישי לבית המשפט את ממצאי הבדיקה של הוועדה הבוחנת, לבקשת סנגוריהם של הנאשמים בתיק 4000 – ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'. ייתכן כי ביום שלישי יוגשו ממצאים חלקיים בלבד ואז יוחלט כיצד להמשיך במשפט, שלפי שעה מתנהל כמתוכנן. 

עו"ד אורי קינן, לשעבר מ״מ ראש לשכת עורכי הדין וחבר המועצה הארצית, טוען שהגיעה העת למנות ועדת חקירה ממלכתית: "האירוע של ביצוע האזנות בניגוד לחוק ושל שאיבת נתונים מתוך מכשירי טלפון ניידים הוא בעל חומרה יתרה", הבהיר קינן. "חמורה בעיניי לא פחות היא הכחשת האירוע, כפי שקרה מיד עם פרסום ממצאי התחקיר. לא יעלה על הדעת שהמשטרה גם תבצע עבירות וגם תכחיש את עצם ביצוען עוד לפני הבדיקה. יש צורך למנות ועדת חקירה ממלכתית בעלת סמכויות כדין ולא להשתהות".

מי שעוד תומך בוועדה שכזו הוא יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי. בראיון אתמול לגל"צ כינה חימי את הפרשה "מגה אירוע" והוסיף: "רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לבדוק את העניין כנדרש. זהו אירוע חמור שאין כדוגמתו. מיד עם קבלת התשובות הבלתי הדוקות, קראתי לוועדת החקירה אך ורק ברשות שופט שתהיה עם מסקנות אופרטיביות. כל גורמי אכיפת החוק באירוע הזה חייבים להיחקר ללא יוצא מן הכלל. לא צריך לשפוך את התינוק עם המים, אך יש פה מסה קריטית של בעיות ושאלות קשות".

משפטו של נתניהו מתחדש הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים, ואל דוכן העדים תעלה עו"ד דנה נויפלד, היועמ"שית לשעבר של משרד התקשורת. ההערכה היא שנויפלד תישאל אם היו השפעות ולחצים מצד פילבר או אנשים אחרים כדי לקדם את ענייני בזק במשרד. מעבר לכך תשאל על תהליכי האישור של שלל נושאים בפרשה הסבוכה. 

בתוך כך, נפגשו אתמול בבית משפט השלום בנתניה יאיר נתניהו וניר חפץ, עד המדינה בתיקי האלפים ולשעבר יועץ התקשורת של נתניהו, לדיון ראשון במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש חפץ נגד בנו של ראש הממשלה. חפץ תובע מנתניהו הצעיר חצי מיליון שקל, כולל כיסוי הוצאותיו המשפטיות העתידיות, בעקבות שורת התבטאויות שלו, שמהן עולות לכאורה עבירות של פגיעה בפרטיות ולשון הרע ושל התבטאויות שונות המפירות צו איסור פרסום סביב גיוסו של חפץ לתפקיד כעד המדינה בתיק 4,000.

חפץ עצמו התייחס לפרשת ההאזנות הסתר לאור השמועות כי גם הוא היה אחת הדמויות בפרשה שבה הטלפון היה תחת מעקב. "אני עוקב אחרי הפרסומים שלכם כדי לראות מה ילד יום. אני מתכוון להגיש תביעה אזרחית אם יתגלה שגם אני הייתי מטרה. אין לי אינדיקציה לכך. אחרי שלושה ימים במעצר מסרתי את הסיסמאות של הניידים והמחשב שלי, ולא נתקלתי במשהו חריג".