משפטו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התחדש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, זאת לאחר שלא התקבלה בקשת ההגנה לעצור את המשפט לאור הפרסום של "כלכליסט", לפיו המשטרה התקינה את תוכנת הריגול "פגסוס" במכשירי הטלפון של אנשי ציבור רבים, בהם דמויות מפתח במשפט.

עם זאת, בתום הדיון הודיעו השופטים על ביטול הדיון שתוכנן למחר, תוך המתנה לשעות הצהריים - המועד בו הפרקליטות נדרשת להשיב עם ממצאי הבדיקה בנושא החדירה לטלפונים הניידים. עדיין לא ברור מה יעלה בגורל הדיון המתוכנן ליום רביעי.

עורך דינו של שאול אלוביץ׳, ז׳ק חן, פנה לשופטים ואמר: "העיניים נשואות אליכם. אני מדבר על אמון הציבור ברמה הכי עמוקה שלו. אומרים 'ההצגה חייבת להימשך'. ככל הנראה היינו בהצגה מסוימת, עכשיו ההצגה חייבת להשהות את עצמה".

עשרות שמות נחשפו: בכירים, ראשי ערים, אבנר נתניהו ומפגינים הודבקו בפגסוס | דיווח

זעזוע במערכת הפוליטית מ"רשימת פגסוס"; אבנר נתניהו: "אני בהלם"

גיא פלג מסביר: כך ישפיע הפרסום על נעקבי פגסוס על המשך משפט נתניהו

נתניהו אחראי לפרשת פגסוס? האזינו לוויכוח בין ינון מגל ובן כספית 

בראשית דבריו אמר עורך הדין חן כי "הבוקר נפל דבר דרמטי, רציני וחמור. אם לא הספיקו כל התגליות עד כה מסתבר שפשטה מגפה של ממש בכל מה שקשור בפעילות בלי חוקיות שנעשו בחקירה זו. צריך לתת זמן ושהות לבדוק את הדברים, כדי שניתן לעמוד על משמעותם, ואנחנו יודעים שמשמעויות כבדות כבר יש. אי אפשר לשמוע את העדים כסדרם לאחר שהבוקר הבנו עד היכן פשע הנגע, מה עומק הזיהום והזוהמה".

עוד אמר חן: "קיבלנו חומר חקירה, ובבית המשפט הוצהרו הצהרות מטעם התביעה - שככל הנראה הכללית לא ידעה - אבל היא דיברה בשם המשטרה שלפיה כל החומרים הועברו. נאמר לנו כרגיל שאנחנו סתם מעלים דברים שאין להם שחר. הדברים נאמרו בידי מדינת ישראל פה, ובפני בית המשפט העליון, ומסתבר למרבה החרדה, אין מילה אחרת, וחייבים להבין אנחנו מתנהלים כניצבים בהצגה שנכפתה עלינו - ככה לא יכול להתנהל משפט של צדק".

"העדה שאמורה להעיד היום, מדובר ביועצת משפטית של משרד התקשורת והיא אמורה להעיד בתקופת שני מנכ"לים, ברגר ופילבר", המשיך עו"ד חן. "מנכ"ל אחד - פילבר - הודבק. המדינה מודה שנעשה שימוש בתוכנת רוגלה נגד פילבר. הבוקר התפרסם כי הודבקו רשימה ארוכה של עדים שהעידו ויעידו, ביניהם איריס אלוביץ, ואני לא רוצה לחשוב מה יהיו ממצאי הבדיקה. מהרגלים רעים קשה להיגמל".

אל דוכן העדים עלתה עו"ד דנה נויפלד, היועמ"שית לשעבר של משרד התקשורת, שנשאלה האם היו השפעות ולחצים מצד פילבר או אנשים אחרים כדי לקדם את ענייני בזק במשרד. מעבר לכך היא נשאלה על תהליכי האישור של שלל נושאים בפרשה הסבוכה.

כאמור, מוקדם יותר הבוקר פרסם העיתון "כלכליסט" רשימה של אנשי ציבור אשר בטלפונים הניידים שלהם, על פי הדיווח, התקינה המשטרה את תוכנת הריגול "פגסוס" על מנת לעקוב אחריהם.

בין היתר התוכנה הותקנה, לכאורה, אצל דמויות מרכזיות במשפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר, אשת העסקים איריס אלוביץ' ומנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. עוד דווח כי המשטרה התקינה את התוכנה גם במכשיר הרשום על שמו של בנו של רה"מ לשעבר, אבנר נתניהו.