המערכת הפוליטית סוערת הבוקר (שני) בעקבות הפרסום בכלכליסט על רשימת האנשים אחריהם עקבה המשטרה באמצעות תוכנת פגסוס. הפרשן המשפטי של חדשות 12, גיא פלג, שוחח על כך עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"אני ממש מצטער אבל אין לי פרטים על התחקיר ,אני לא יכול להתייחס אליו. אני יכול להבין כמו כולנו שאם אכן אלה פני הדברים זה דבר שמדיר שינה שלא מתקבל על הדעת, כל מילה שתבחר היא מתאימה", פתח פלג את דבריו.

כשנשאל מה צפוי בהמשך המשפט לאחר הפרסום, השיב: "כמובן הבוקר נפלה פצצה, הדברים אם הם נכונים... זה משנה לגמרי את תמונת העניינים, לא רק במשפט אלא בכלל. אבל ביהמ"ש נתן למדינה, לתביעה, עד מחר להעביר תשובה מה היקף השימוש והיקף החריגה מהצווים. בעצם חייב את המדינה לענות לפרקליטים לסנגורים בכל התיקים. למסור תשובה עד מחר בבוקר".

"סגן ראש אגף החקירות הוא דובר רהוט, וכשהתפוצץ התחקיר של כלכליסט לפני כמה שבועות הוא היה חוד החנית. הוא היה המסביר הבכיר של המשטרה. הפרקליטות אמורה מחר להודיע לביהמ"ש מה תוצרי הבדיקה שלה בכל הקשור לחריגות צווים. לא בטוח שהפרקליטות תסיים את הבדיקה עד מחר אבל להבנתי מדובר שאם תהיה דחייה של ימים בודדים עד מתן התשובה. על רקע התשובה שתתקבל ואם אכן תהיה כפי שבמשטרה ובפרקליטות אומרים שבכל הקשור לתיקי נתניהו הייתה חריגה אחת טכנית שלא הניבה ראיות. השאלה אם הסנגורים יסתפקו בזה והמשפט ימשיך כסדרו או שהסנגורים יבקשו בדיקה ממעיקה הרבה יותר מה שוודאי יצריך עצירה של המשפט".

"יש פה כמה סיפורים שמתנגשים אחד עם השני. לא בטוח שיש להם קשר במובן הפרקטי של ניהול המשפט. יש שאלה גדולה ראשית האם אנחנו רוצים לחיות בחברה או להמשיך לחיות במדינה שהמשטרה מחזיקה יכולות כאלה, צריך לזכור שהיכולות האלה משנת 2014, לא נולדנו הבוקר וגילינו שיש למשטרה את היכולות האלה והן אמורות להיות מופעלות באישור בימה"ש, והשאלה אם ביהמ"ש כשנתן את האישורים הבין באיזה עוצמות הוא נותן להשתמש", סיים פלג את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm