מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הנחה היום (שני) את אגף החקירות לבדוק את כל התיקים שקשורים לפרסומים באתר "כלכליסט", ובהם האם נעשה שימוש בתוכנת הרוגלה פגסוס, ואם כן, האם נעשה כדין. המפכ"ל ביקש לבדוק חלק מהשמות, ועד כה במשטרה עומדים על כך שהכל התנהל על פי צו של בית משפט וכדין. 

עשרות שמות נחשפו: בכירים, ראשי ערים, אבנר נתניהו ומפגינים הודבקו בפגסוס | דיווח

השר בר לב מכריז על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס

מיד עם פרסום השמות החדשים הבוקר, הנחה רנ"צ שבתאי את אגף החקירות במודיעין לבדוק את כל התיקים הקשורים, כאמור, לאותם שמות. עד כה השלימה המשטרה חלק לא מבוטל מהבדיקה, ועלה שבמקרים שבהם נעשה שימוש בתוכנה, הוא נעשה על פי צו בית המשפט. עדיין לא הושלמה בנושא מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור.

הבוקר פנה המפכ"ל ביוזמתו ללשכת השר לביטחון פנים, עמר בר לב, וביקש ממנו להקים ועדת חקירה. למפכ"ל התברר כי השר התכוון לפעול כך, וכשעה לאחר מכן הוא הודיע על כך.

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר לדיווח בעניין השימוש בתוכנת פגסוס, ואמר כי "הדברים שהתפרסמו, אם הם נכונים, חמורים מאוד. הכלי הזה (פגסוס), וכלים דומים, הם כלים חשובים מאוד במאבק נגד הטרור וגם במאבק נגד פשיעה חמורה, אבל הם לא נועדו ל"פישינג" רחב בקרב אזרחי ישראל או בקרב אנשי ציבור במדינת ישראל, ולכן אנחנו צריכים להבין בדיוק מה קרה".