בצל הפרסומים החדשים בפרשת פגסוס, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, יקצר את ביקורו הרשמי באיחוד האמירויות וישוב עוד הערב ארצה - כך נמסר הבוקר (שלישי) מהמשטרה. "לאור הפרסומים האחרונים ובכדי לעמוד מקרוב אחר ההתפתחויות יקצר המפכ"ל את ביקורו", נכתב בהודעה שפורסמה.

במקביל פרסם המפכ"ל איגרת המיועדת לכלל השוטרים, בה כתב כי "מבדיקה ראשונית שנערכה על ידי אגף החקירות והמודיעין ביממה החולפת לגבי טענות אלה, עולה כי שורבבו בפרסום שמות שמעולם לא נחשדו על ידי המשטרה ולא טופלו בשום צורה ובשום כלי טכנולוגי, לצד שמות שנחשדו על ידי המשטרה בעבר וטופלו באמצעים שונים ומגוונים. עד כה לא נמצאה כל אינדיקציה לפעולה שנעשתה שלא על פי דין והבדיקה נמשכת".

האיגרת ששלח המפכ''ל (צילום: דוברות המשטרה)
האיגרת ששלח המפכ''ל (צילום: דוברות המשטרה)

"משטרת ישראל תשתף פעולה ככל הנדרש עם כל ועדת בדיקה שתוקם, על מנת להגיע לחקר האמת. במדינה דמוקרטית חיוני לתת למערכת אכיפת החוק כלים מתקדמים שתכליתם לחימה בפשיעה והצלת חיים. חובה עלינו להשתמש בכלים אלה על פי דין בלבד. חריגה מנורמות אלו, אם תימצא, תטופל במלוא חומרת הדין", הוסיף.

בתוך כך, ב"ניו יורק טיימס" דווח הבוקר כי מלבד המשטרה, השתמשו בעשור האחרון בשירותי פגסוס גופים ישראליים נוספים, בהם השב"כ.